باید در عرضه لباس‌های غیرعفیفانه قوانین بازدارنده باشد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

اخبار ایران | فیفا

به گزارش خبرنگار آنلاین، برنامه «چراغ» شبکه پنج این هفته میزبان «شمیلا رضایی» وکیل دادگستری، عضو کمیسیون حمایت از حقوق مادران، کارشناس ارشد حقوق اقتصادی و با حدود بیست سال سابقه حقوقی و حقوقی بود. مشاوره

رضایی با اشاره به ضرورت و اهمیت حفظ عفاف و حجاب در جامعه گفت: در این زمینه همه آحاد جامعه مسئول هستند. اند و نقش دارند و نمی توان آنها را تنها ارگان یا نهاد مشخصی نامید که مسئول است. اما نقش مسئولان کشوری اعم از مسئولان فرهنگی، رسانه ها، اساتید دانشگاه، حوزویان و طلاب نیز جامعه بزرگ دینی است. اما آنچه بیش از همه در پرونده های قضایی و تجدید نظر به دادگاه ها مشهود است، نقش ب. جایگزین خانواده میزبان که بسیار چشمگیر است؛ زیرا سنگ بنای اصلی اندیشه، فرهنگ و خمیر مایه اصلی افراد خانواده است. اگر محیط خانواده سالم باشد و فرزندان تحصیل کنند و مهارت ها یادگیری وجود در جامعه از حجم مشکلات اجتماعی نیز کاسته می شود. کودکان بیش از آنکه از والدین خود یاد بگیرند تحت تأثیر رفتار قرار می گیرند. مثلا من یک موردی دارم که خانمی می گفت شوهرم در حضور بچه ها از ماهواره و فیلم های مبتذل استفاده می کند. می بیند این باعث آسیب زیادی به فرزندانم شد. از طرفی وقتی این فیلم ها را می بیند من را با خودش مقایسه می کند یا در حالی که لباس یا آرایش می پوشم به من توهین می کند. نتیجه این نوع نگاه ابزاری به زندگی طلاق بود.

علل اساسی ضعف اخلاق، خودخواهی و لذت جوی سریع است

وی توضیح می دهد: علل اساسی ضعف اخلاق، طمع و لذت است جوی به عبارت دیگر معیارهای سبک زندگی این افراد مادی و در سطح سریع لذت است. من مورد دیگری دارم که زنی پس از ده سال زندگی مشترک با دو فرزند، درخواست طلاق داد و دلیل آن را این بود که از شوهرش ناراضی است و می خواهد با مردی که دوستش دارد ازدواج کند و وقتی به او گفتم چه اتفاقی افتاد. . آیا او بچه دارد؟ گفت: برام مهم نیست، پس تو زندگی من چی میشه! او طلاق گرفته است و حتی افرادی که قصد ازدواج دارند نیز تمایلی به ازدواج ندارند. چنین افرادی فقط خودخواه و خودخواه هستند اند و بلافاصله هیجان می یابند. نه تنها پایه اعتقادی خوبی ندارند، بلکه از شالوده اخلاقی و منش بی وفاترین انسانها نیز دور هستند و به تعهداتی که داده اند عمل می کنند. در مورد دیگری خانمی استاد دانشگاه بود که به ملاقات ما می آمد. در ازدواج اولشان به دلیل تبعیت شدید شوهرش از محرم و نامحرم طلاق گرفت. در مورد ازدواج دومم هم گفتم شوهرم با خانواده و دوستانش رفتار عادی داشت و خیلی از مشکلات را نادیده گرفت و حتی با یکی از دوستانم رابطه داشت. سبک زندگی آنها را توصیه کرد اش جایگزین کردن؛ به حریم خصوصی شخصی خود احترام بگذارید و به آنچه شریک زندگی تان می خواهد اول وفادار باشید. نمی توان انتظار داشت که او خواهان آزادی ارتباط در مورد خودش است و همسرش را نمی خواهد. خانم با شنیدن این صحبت بسیار متعجب شد که رفتار او اینطور تلقی شد، به عبارت دیگر با عمل سهویی که باعث مشکل شد. مثل اینکه بعضی ها می گویند نامحرم یعنی چه؟ او برادر من بود و با این حال این درک عمداً باعث آسیب نمی شد.

بنیادهای خانواده حملات فرهنگی را هدف قرار می دهد

رضایی بیان کرد: اگر مردم محدودیت های لازم را در نوع پوشش و در فضای بین زن و مرد رعایت نکنند، قطعا آسیب هایی به دنبال خواهد داشت. ساخته شده است خواهد آمد. از نظر حقوقی، سختگیرانه های زیاد و زیاد بازخورد منفی دارد و منجر به سوق دادن جوانان به محیطی ناسالم می شود. بنا به تجربه من و بر اساس مواردی که تاکنون دیده ام، اکنون عدم توانایی در بازداشت و رها شدن یا به عبارتی آزادی بیش از حد و رعایت نکردن حریم خصوصی زن و مرد، باعث ایجاد مشکلات و آسیب برای اعضای سازمان شده است. جامعه. محدودیت ها نیز مخرب هستند زاست اما امروزه رایج ترین علت دعوا، آزادی نامحدود است. اگر در آن خانواده مأمن آرامش هست، مردم درست تربیت می شوند، آرامش جامعه تامین می شود. در خانواده هم باید همه چیز رعایت شود و حد و مرز باشد، الان همه هجمه های فرهنگی معطوف به خانواده است. اگر فرزندان ما محدودیت های لازم را در زمینه حجاب یا در رابطه با جنس مخالف رعایت نکنند، پس ی اولاً، مادران باید خود را به خاطر عدم ارائه آموزش های لازم به فرزندانشان و حتی در برخی موارد تلاش لازم برای مراقبت از رفتار و حفظ حد و مرزهای آنها، سرزنش کنند. به عنوان مثال، من موردی داشتم که در نهایت ناخوشایند بود. این دو خانواده با هم دوست بودند و به حجاب اعتماد نداشتند، در مراسم و تولدهای بی حجاب شرکت می کردند و هر کدام یک دختر و پسر خردسال داشتند که آنها نیز روابط صمیمی داشتند و با هم بیرون می رفتند. پسر تا اینکه روزی فرزند این خانواده دختری را با مردی دید جدا از هم به خیابان نگاه کرد و پرسید این کیست؟ خانم میگویند دوست من و در هر صورت مشکلی پیش آمد که منجر به قتل یک دختر 19 ساله شد. وقتی حریم خصوصی رعایت نشد متاسفانه این موضوع پیش آمد و یک پسر 19 ساله و یک دختر 19 ساله کشته شدند. در حالی که زن و مرد نامحرم در خانواده یکدیگر بسیار عادی و راحت هستند، معمولاً افراد در دانشگاه یا پشت سر همکلاسی ها و و با هم بیرون رفتن با افراد دیگر راحت هستند. این زمانی بود که خانواده او گفتند که فکر نمی‌کردند این اتفاق بیفتد زیرا ما بسیار زیبا و غیرقابل تصور بودیم. در واقع او فکر می کند که به فرزندانش آزادی عمل داده است. نتیجه تلخ تر این پرونده این بود که پسر 19 ساله نیز قصاص شد.

فرهنگ و وجود قانون دو عامل فحشا هستند

او گفت: «علت اصلی مشکل، ندانستن افرادی است که هرگز فکر نمی‌کردند این رفتار تأثیرات بلندمدتی داشته باشد». این مثل اعتیادی است که مردم دارند آنها بر این باورند یک بار تجربه کردم و هست. از این رو، نقش ها و مسئولیت های خانواده بسیار مهم است. فرهنگ باید، و بیشتر، نیاز به قانون اجتناب ناپذیر است. هرکس کارکرد خودش را ندارد اما با هم موثر است. به عبارت دیگر، آنها به یکدیگر نیاز دارند; تزکیه باید در کنار قانونگذاری، بازدارنده ای برای گسترش فحشا باشد. از نظر لباس نیز باید در ارائه دهنده لباس باشد بدون بخشش باید قوانین جلوگیری کرد و با هم فرهنگ سازی کرد. قانون اجرا نمی شود مگر اینکه زمینه موافق باشد. مسئولان ما باید در اجرای قانون و نظارت بر اجرای آن اهتمام بیشتری داشته باشند. آنچه هم اکنون در بازار است و موجود است، مردم نیز تهیه می کنند و استفاده می کنند، اما حتی اگر قوانینی در این زمینه وجود داشته باشد، نباید مانتوها یا لباس هایی که نازک هستند و بر تن پوشیده می شوند، عرضه و فروخته شوند و از طرفی مناسب باشند. و لباس مقدس باید خیلی . بسیاری در دسترس هستند.

ضروری است بر برنامه تلویزیونی چراغ در سومین فصل خود، روزهای یکشنبه و سه شنبه حوالی ساعت 22:00 از شبکه 5 سیما به چالش های هفتگی می پردازد و هر هفته نظرسنجی انجام می دهد.

دکمه بازگشت به بالا