باید از ظرفیت ورزشکاران برای توسعه و ارتقاء مقوله صلح و سازش در جامعه استفاده کنیم

باید از ظرفیت ورزشکاران برای توسعه و ارتقاء مقوله صلح و سازش در جامعه استفاده کنیم

رئیس کل دادگستری گفت: قوه قضائیه برای مساعدت و حل و فصل مسائل حقوقی و قضایی ورزشکاران، فدراسیون ها و باشگاه های ورزشی اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش میجیک، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ظهر امروز (دوشنبه، 30 خرداد) در همایش صلح، داوری، ورزش که در مجتمع 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار شد، با بیان اینکه ورزش تنها در سلامتی موثر نیست، گفت: وی گفت: این امر باعث ایجاد نشاط اجتماعی نیز می شود.

رئیس کل دادگستری با اشاره به ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ورزش گفت: امروزه ورزش به ابزاری برای تقویت صلح بین کشورها و دولت ها و روابط بین الملل تبدیل شده است و امروز می توان پیام های صلح و انسانیت را منتقل کرد. از طریق زمین ورزش به دنیا.” رد.

رئیس دادگاه با اشاره به سربلندی ورزشکاران ایرانی در عرصه بین المللی گفت: بسیاری از ورزشکاران ما در رشته های مختلف با مدال و قهرمانی در عرصه های بین المللی عزت ملی، اقتدار و نشاط اجتماعی را فراهم می کنند و در عین حال در جهان. عرصه به عنوان مبلغان فرهنگ غنی است.” اسلام و ایران معروف است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای با اشاره به نقش ورزش قهرمانی در تزریق امید و خودباوری در افراد به ویژه جوانان گفت: ورزشکارانی که در رشته های مختلف مدال آور و قهرمان می شوند امید، نشاط و اعتماد به نفس را تزریق می کنند. در جامعه؛ از طرفی وقتی یکی از جانبازان و یا یک ورزشکار معلول ما با موفقیت در یک میدان ورزشی بین‌المللی افتخارآفرینی می‌کند، این پیام را به انسان‌های دیگر می‌دهد که تسلیم ضعف و اتفاقات بد زندگی نشوند.

رئیس دادگستری با اشاره به ایجاد نهادهای داوری و صلح و سازش در بین ورزشکاران گفت: ورزشکاران و قهرمانان علاوه بر اینکه می توانند به توسعه صلح و سازش بین خود و همسالان خود کمک کنند، توانایی ایجاد اجتماعی بالا را نیز دارند. از خودتان برای ایجاد صلح و آشتی در موارد غیرورزشی استفاده کنید و به عنوان مبلغان صلح و آشتی در جامعه شناخته می شوید.

وی گفت: ما باید از همه ظرفیت های اجتماعی موجود به ویژه از ظرفیت ورزشکاران و قهرمانان برای توسعه و ترویج صلح و آشتی در جامعه استفاده کنیم.

رئیس دادگاه در پایان تصریح کرد: قوه قضائیه برای مساعدت و حل و فصل مسائل حقوقی و قضایی ورزشکاران، فدراسیون ها و باشگاه های ورزشی در آماده باش است.

پیش از سخنان حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای، حجت الاسلام صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قضایی نیز با تاکید بر اهمیت دین و دلیل برای حل و فصل اختلافات از طریق میانجی گری و داوری گفت: فرهنگ قهرمانی و شوالیه‌گری بخشنده، سازش‌آمیز و صلح‌آمیز در بین ورزشکاران ایرانی وجود داشته و همچنان در قهرمانان و ورزشکاران کشورمان روشن است.

حجت الاسلام صادقی یکی از ابعاد تحول و تعالی قوه قضائیه در دوره حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در محاکم را «گسترش تشریفات دعاوی غیرقضایی» خواند و گفت: در راستای تحقق این هدف، امروز با حضور رئیس قوه قضائیه و میانجیگری ورزشی باز شد که در نتیجه راه اندازی این مرکز، ورزشکاران کشورمان توانستند با زمان، هزینه و تشریفات کمتر و با ارجاع به داوران، اختلافات را برطرف کنند.

در ادامه سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان نیز در این مراسم گفت: افتتاح مرکز داوری و میانجی گری ورزشی گامی مهم برای حل و فصل اختلافات و کاهش هزینه های دادرسی و همچنین کاهش حجم پرونده ها است. دادگاه.”

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا