باید از الگوی سوم زنان استفاده کرد/رویکرد سلبی حدی دارد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، نشست تخصصی حوزه زنان با عنوان «کرسی های پاستور و معمار گام دوم» ویژه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور نمایندگان زن نامزدهای ریاست جمهوری در ساختمان اندیشه ورزان جوان برگزار شد.

در ابتدای این نشست قدرتمند نماینده حجت الاسلام پورمحمدی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: در رابطه با بحث کلان در مورد زنان می توان در هر زمینه و زنان فردی، خانوادگی و اجتماعی بحث کرد. در بحث افراد، تکامل و قرب و در بحث خانواده و جامعه، هر دو موضوع کلان از جمله مسائل خانواده می تواند بحث فردی و اجتماعی را به هم پیوند دهد. ایجاد تعادل بین نقش ها و وظایف در عرصه خانواده و جامعه ضروری است.

در ادامه مهاجرانی نماینده مسعود مزیکیان گفت: مسئله زنان مشکلی است که در اکثر دولت ها به عنوان یک معضل دست دوم با آن برخورد شده است و این تصور را تولید می کنند که زن جنس دوم است. اصل ماجرا این است که زن انسان است و ذاتاً انسان حق حیات دارد و همسر و مادر بودن را از وظایف خود می داند. زنانی که دارای قدرت هستند، می توانند موقعیت های اجتماعی زیادی داشته باشند و با توجه به جنسیت خود می توانند در جامعه جایگاه داشته باشند. همه برنامه های زنانه نباید در قاب زنانه خانواده ظاهر شود.

نماینده زاکانی: باید از الگوی سوم زنان استفاده کنیم

در ادامه یکه زارع نماینده علیرضا زاکانی گفت: مهم ترین چیزی که باید از این فرصت استفاده کنیم، مدل سوم زن است، وقتی لایحه برای مدل سوم نوشته شود، تضاد دیدگاه ها آشکار می شود. امنیت زنان و غیره و نباید به این اقدامات برچسب زد. این یک فمینیست است اصابت

در ادامه نماینده گیتی پسند سعید جلیلی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: زنان از نظر آقای جلیلی از همه گروه های خانه دار، روستایی، کارمند، شاغل و … هستند و زنان به عنوان یک عامل مهم محسوب می شوند. برای پیشرفت دولت و انقلاب نقش زنان در انقلاب اسلامی بسیار مهم است، بنابراین نقش زنان در توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور باید دقیق‌تر باشد. نشانک نگاه کن زنان مسلمان را باید تعریف کرد و نمونه آنها را از منظر دیگری بررسی کرد.

نماینده جلیلی: چادر بدی نمی توانیم بسازیم

او در مورد موضوع حجاب می گوید: موضوع حجاب خیلی مهم است و این موضوع به هویت مستقل زن برمی گردد. ما نمی توانیم در مقوله حجاب تنها با برگزاری این مراسم به جایی برسیم. همه توافقات دولت باید اجرا شود، اگر حقوق زنان رعایت شود، وضعیت تغییر خواهد کرد. با تغییر در معماری خانه، سبک زندگی خانوادگی و مفهوم مادری تغییر کرده است. وقتی در روحیه مصرف گرایی باشیم نمی توانیم مشکل خلوص را حل کنیم. ما به زیرساخت های فرهنگی و کمک به شکل گیری جامعه پاک نیاز داریم.

نمایندگان پزشکان: رویکرد سلبی به حجاب محدودیت هایی دارد

سپس مهاجرانی نماینده مسعود مزکیان گفت: حجاب از اعتقاد برمی آید، چرا حجاب قبل از انقلاب برای خانواده مهم است چون در حوزه اعتقادی است، حجاب در حوزه رفتاری است اما ریشه آن است. . ساخت باور، تا زمانی که میدان باور اصلاح نشده است، نمی‌توانیم ساخت رفتار را اصلاح کنیم صبح. چرا الان وضعیت بدتر شده است؟ دشمن دشمن است، اما آیا ما وظیفه خود را درست انجام می دهیم؟ بنابراین ما به حوزه اعتماد توجهی نداریم و این یک توهم است که اگر بخواهیم از حوزه خانواده محافظت کنیم، ممکن است حجاب داشته باشیم.

وی افزود: در واقع در مقوله حجاب حوزه اعتقاد واقعی را در نظر نگرفته ایم و حوزه خانواده فقط با حجاب محفوظ نیست و همین است. نادرست نه بیشتر تغییر رویکرد منفی در سال جاری اشتباه است. طبق تحقیقات 80 درصد عموم مردم و زنان به حجاب اذعان دارند، این نشان می دهد که توجه ما به رویکرد مثبت، توجه ضعیفی است، رویکرد سلبی محدودیت هایی دارد و سیاستمدار او باید بداند چگونه گلزنی کند.

مهاجرانی گفت: باید از ظاهر به سمت معنا حرکت کنیم. فقط بحث حجاب نیست و اشتباه ما این بوده که مدل حجاب را ملاک نشان دهیم. چادر یک انتخاب است، نه یک اجبار. ما باید در همه زمینه ها به قانون پایبند باشیم.

نماینده پورمحمدی: عفاف از ابعاد حجاب است

در ادامه قوی نماینده حجت الاسلام پور محمدی گفت: در مورد عفاف و حجاب و حجاب باید مشخص شود که مشکل حجاب است یا عفاف و حجاب. شاید پوشش به معنای حجاب نباشد. عفاف معیار حجاب است. اگر از عفاف صحبت می کنیم، مربوط به زن و مرد است، اما حجاب فقط مختص زن است. ما حجاب را به عنوان یک معیار دینی، طبق قوانین بین المللی، قوانین دولتی و به عنوان یک مبنای اخلاقی و دینی می پذیریم. در مقاله ای که به بررسی وضعیت حجاب در 5 دهه اخیر می پردازد، زنان از اول انقلاب توانسته اند کار کنند و این نشان می دهد که دولت بر اساس اسلام برنامه دارد.

یکه زارع نماینده علیرضا زاکانی گفت: 32 دستگاه مسئول بحث عفاف و حجاب هستند و بسیاری از این دستگاه ها هیچ کاری انجام نمی دهند و فقط نیروی انتظامی است و اگر همه سر کار بیایند نتیجه می شود. متفاوت بوده است. مسئله حجاب برای بسیاری از مسئولان ما اهمیتی ندارد و نیاز مشخص نیست که این موضوع چقدر اهمیت دارد. در زمینه اجرا قوانین خوبی داریم که دولت باید آنها را اجرا کند و رویکرد ما باید جامع باشد.

دکمه بازگشت به بالا