مطالب عمومی

بایدن برای شرکت در اجلاس گروه ۷، ناتو راهی اروپا شد/ امنیت سایبری از مباحث دیدار او با پوتین

رئیس جمهور روز چهارشنبه گفت: “من نمی دانم که آیا می توانیم با شرکای روسی خود در مورد امنیت سایبری به توافق برسیم.”

به گزارش اسپوتنیک ، جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا ، گفت: “امنیت سایبری یکی از موضوعاتی است که من در نشست دو جانبه با ژنرال با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اختلاف داشتم.”

این باید در زمان اولین سفر خارجی به اروپا از زمان انتصاب مطرح شود.

به گزارش یورونیوز ، جو بایدن ، رئیس جمهور آمریكا ، چهارشنبه هنگامی كه اولین مسافر خارجی خود شروع به كار كرد ، واشنگتن را به مقصد انگلیس ترك كرد. در طی یک سفر هشت روزه به اروپا ، بایدن تلاش کرد روابط دو طرف اقیانوس اطلس را پس از رکود در چهار سال ریاست جمهوری ترامپ اصلاح کند و همزمان روابط خود را با روسیه پایان دهد.

این سفر اول به عنوان آزمون توانایی دیپلماتیک رئیس جمهور دموکرات در مدیریت روابط با متحدان اصلی تلقی می شود. روابط به دلیل افزایش نرخ ها و خروج از توافق نامه های بین المللی تحت ترامپ به شدت آسیب دیده است.

بعد از ظهر ، جو بایدن در یادداشتی در واشنگتن پست پرسید: “آیا نهادهای متحد و نفوذ دموکراتیک قرن گذشته ثابت کردند که می توانند در دوره جدید با تهدید دشمن روبرو شوند؟ من مطمئنم که جواب مثبت است. “این هفته در اروپا فرصت داریم آن را ثابت کنیم.”

دیدار رئیس جمهور آمریکا با ولادیمیر پوتین مهمترین قسمت این سفر دیپلماتیک بود. فرصتی برای جو بایدن برای صحبت مستقیم در مورد حملات سایبری در روسیه ، سیاست خصمانه مسکو در قبال اوکراین و بسیاری از چالش های دیگر که روابط این قدرت ها را آزار داده است.

مرحله اول سفر بایدن در دهکده ساحلی سنت ایوز در کورن وال انگلیس آغاز شد. رئیس جمهور ایالات متحده در اجلاس سران G7 با رهبران شش کشور دیگر شرکت خواهد کرد. دیپلماسی واکسن ، تجارت ، محیط زیست و ابتکارات لازم برای ایجاد زیرساخت در کشورهای در حال توسعه باید در دستور کار قرار گیرند. مقامات آمریکایی این اجلاس را فرصتی برای رویارویی با قدرت روزافزون چین می دانند.

جو بایدن تحت فشار بیشتری قرار دارد تا سهام واکسن کرونا در ایالات متحده را با بقیه جهان به اشتراک بگذارد. واشنگتن ، هفته گذشته ، اعلام کرد که 20 میلیون دوز واکسن را به سایر ایالت ها حمل کرده است.

تلاش های بایدن برای وضع حداقل مالیات جهانی برای شرکت های بزرگ چند ملیتی از همان ابتدا با مخالفت داخلی در ایالات متحده روبرو شد. وزارت دارایی G7 موافقت کرده است قبل از اوج تحمیل مالیات 15 درصدی و حتی اجازه زندگی کشورها در این شرکت ، 20 درصد مالیات بر سود “مازاد” یا حدود 10 درصد سود بپردازد. . حدود 100 شرکت چند ملیتی با سود بسیار زیاد مشمول مالیات می شوند.

حزب جمهوریخواه آمریكا هفته گذشته با این طرح مخالفت كرد. برنامه ای که اگر تحمیل شود ، توانایی ایالات متحده در اجرای یک توافق جهانی جامع را زیر سوال می برد.

بایدن روز پنجشنبه با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در کورن وال دیدار می کند. این جلسه به عنوان فرصتی برای ایجاد روابط ویژه ایالات متحده با انگلیس پس از انتخابات توصیف شد.

بعد از یک نشست سه روزه G7 ، جو بایدن و همسرش جیل از ملکه الیزابت در کاخ وینسر دیدار کردند. بایدن 78 ساله در سال 1982 با ملکه انگلیس آشنا شد و سناتور دلاور شد.

بایدن ، رئیس جمهور ایالات متحده برای گفتگو با رهبران ناتو و اتحادیه اروپا به بروکسل ، پایتخت بلژیک سفر کرد.

انتظار می رود روابط و چالش ها با روسیه و چین و همچنین بحث بی پایان برای تشویق اعضای ناتو به پرداخت هزینه های بیشتر برای دفاع مشترک ، در محور بحث های بایدن با رهبران متحدان در بروکسل باشد.

تور اروپا بایدن با دیدار با ولادیمیر پوتین در ژنو به پایان می رسد. این مرحله دشوارترین مرحله برای اولین سفر دیپلماتیک رئیس جمهور ایالات متحده بود. رهبر روسیه برای اولین بار با جانشین دونالد ترامپ روبرو خواهد شد.

جیک سالیوان ، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که نتیجه گیری گروه G7 و ناتو قبل از دیدار بایدن و پوتین ستون اتحاد متحدین برای رئیس جمهور خواهد بود.

انتظار نمی رفت از نشست آمریکا و روسیه نتایج خوبی حاصل شود. به نظر می رسد جو بایدن و جیک سالیوان سعی می کنند اولویت های ایالات متحده را مستقیماً به پوتین یادآوری کنند. هر دو طرف در مورد نحوه برگزاری کنفرانس مطبوعاتی گفتگو کرده اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا