اقتصادی

بانک‌ها یگان حفاظت خود را راه‌اندازی کنند

فرمانده نیروی انتظامی و یگان حفاظت فراجا تاکید کرد که بانک ها باید واحدهای حفاظتی خود را ایجاد کنند.

سردار رضا بنی اسدی فر در گفت وگو با میجیک وی با اشاره به اهمیت حفاظت مسلحانه چندین نهاد گفت: وزارتخانه ها و سازمان هایی که نیاز به حفاظت مسلحانه دارند; با همکاران من در پلیس ارتباط برقرار کرد و از خدمات بهره مند شد. لازم به ذکر است که اعتبارات این حفاظت باید توسط خود سازمان تامین شود و پلیس وظیفه ساماندهی و برنامه ریزی آن را بر عهده دارد.

وی افزود: برخی از سازمان ها مانند دادگاه ها ارتباط بسیار خوبی با ما دارند و حفاظت مسلحانه به صورت دائمی انجام می شود و در واقع یگان حفاظت تشکیل شده است. برخی از سازمان ها به این نوع حفاظت نیاز ندارند و به ما وابسته نیستند.

فرمانده یگان های امنیتی و انتظامی فرجا ادامه داد: اما در این بین نهادهایی مانند بانک ها هستند که نیاز به حفاظت مسلحانه دارند اما هنوز واحدهای امنیتی خود را ایجاد نکرده اند.

بنی اسدی فر در پاسخ به این سوال که در حال حاضر حفاظت چگونه انجام می شود. وی گفت: اکنون نیروی انتظامی در زمین بانک ها کار کرده و این حفاظت را به تنهایی انجام می دهد.

وی با اشاره به اهمیت امنیت بانکی افزود: بانک ها باید برای ایجاد این واحد حراست قوی باشند زیرا کار بسیار حساس است و با نقدینگی سروکار دارند. بنابراین باید اعتبار مورد نیاز برای تامین این واحد در نظر گرفته شود تا پلیس نسبت به راه اندازی این واحد اقدام کند. لذا از بانک ها می خواهم یگان حفاظت تشکیل دهند.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا