مطالب میجیک

بانوی ۷۶ ساله تهرانی، ورزشکار بین‌المللی

عشق او به ورزش در 60 سالگی خانم عقیلی را به میادین ورزشی کشاند. زن سالخورده ای که طی دو دهه گذشته بدون مانع موفقیت در مسابقات مختلف مدال های زیادی را کسب کرده و توانایی اعزام به دومین دوره مسابقات بین المللی را از طرف کشورمان نشان داده است.

به گزارش میجیک ، روزنامه “خراسان” در ادامه نوشت: امروز با این قهرمان پیر صحبت می کنیم تا از زندگی ، اسرار موفقیت و موفقیت های ورزشی برای او بگوییم.

17 سال حرفه ای دویدن

مادر عقیلی در سال 1324 متولد شد و دارای شش فرزند و 10 نوه است. وی از روزی که تصمیم گرفت به طور جدی و حرفه ای ورزش کند گفت: “من 17 سال به صورت حرفه ای تمرین می کنم و کوه و دوچرخه سواری نیز می کنم. روزی دو ساعت پیاده روی می کنم و یک ساعت را به بازی اختصاص می دهم. اولین مسابقه رسمی من 16 سالها پیش. در زمین خاکی در ورزشگاه تختی تهران ، جایی که من 12 دور برنده شدم و مقام دوم را کسب کردم. البته ، برای سالهای زیادی ، در مسابقات استان تهران برنده شماره یک شدم و در اولین مسابقات ملی ، برنده شدم یک مدال طلا 16 سال پیش. “در سال 2017 ، من در مسابقات بین المللی 400 متر دویدن چین و در مالزی پنجم در سال 2019 چهارم شدم ، پنج سال بزرگتر از همه رقبایم.”

الگو باشید و به دیگران انگیزه دهید

جالب است بدانید که خانم عقیلی تا دو سال پیش توانایی دوچرخه سواری نداشت و ناگهان تصمیم گرفت دوچرخه سواری کند. گفت: “من برای فرزندان و نوه هایمان دوچرخه خریدم و به او کمک می کنم تا سوار شود.” یک روز گفتم چرا خودت دوچرخه سواری نمی کنی؟ سرانجام دوچرخه سواری را آموختم و اکنون با دیگر سالخوردگان تدریس می کنم. “دوستان من مرا الگویی می کنند و مدام می گویند انگیزه شما از شماست.”

این زن درباره تأثیر کرونا در ورزش روزانه گفت: “من در ابتدای کرونا از خانه بیرون نبودم زیرا افسرده بودم.” بعد کرونا را دیدم ، که یک یا دو روز نبود. بنابراین ، من به ورزش ادامه می دهم ، اما هر روز از دو ماسک استفاده می کنم. وی همچنین گفت: “همچنین باید بگویم که خواهر و برادر و خانواده من حساسیت خود را نسبت به یک برنامه ورزشی می دانند ، به این معنی که اگر آنها در یک مهمانی یا مهمانی دعوت شوند که در ورزش دخالت کند ، من ورزش را انتخاب خواهم کرد.”

مدام بهانه نگیرید!

مادر عقیلی با دادن سرنخی به پیر و جوان گفت: “من توصیه می کنم که مردان جوان سرانجام 10 ساعت در شب بخوابند و 5 صبح بیدار شوند تا بعد از ظهر که مغز کنترل نمی کند ، فعالیت بیشتری داشته باشند. من خودم 10 ساعت شب می خوابم و 4 صبح بیدار می شوم. من همچنین به دوستانم توصیه می کنم که به طور جدی ورزش کنند و از راه رفتن غافل نشوند. من فکر می کنم راه رفتن طبیعی بی فایده است. من همچنین معتقدم که ورزش بهتر از دارو است ، می توان آن را انجام داد برای خودش استفاده می شود یا نه. به جز این ، او احساس راحتی در ورزش نمی کند. من خودم به شدت افت کرده ام اما پشیمان نیستم. من از والدین دعوت می کنم به طور مداوم دلیل یک سال گذشته و سردرد را نگیرند. “او فراموش نکنید که حاوی سبزیجات در غذا است ، بیش از حد برای خوردن و نوشیدن آب نیست. “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا