بانوان مدیریت بهتری در مدارس دارند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

بانوان مدیریت بهتری در مدارس دارند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، یوسف نوری در همایش زنان فرزانه که همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و جشن روز زن و مادر برگزار شد، صبح امروز دوشنبه 4 بهمن ماه برگزار شد. وی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به قرآن و حدیث اشاره کرد و گفت: در سیره حضرت رسول عظمت مقام حضرت زهرا(س) را می بینیم.

وی با اشاره به میلاد امام خمینی (ره) تاکید کرد: تمدن در اندیشه امام خمینی (ره) نقش ویژه ای دارد. 6000 زن شهید در دفاع مقدس داریم که همه با یک ویژگی تمدنی هستند. از این تمدن و جهاد بزرگ به اوج انسانیت رسید.

وزیر آموزش و پرورش روش الگویی را اولین و مهمترین روش تربیتی حضرت زهرا دانست و افزود: روش حسنه موعظه از دیگر روش هاست. مقام معظم رهبری در سخنانی دیروز فرمودند همه اقدامات تربیتی ما باید در جهت مبارزه با ظلم باشد. حضرت زهرا نیز در برخورد با فرزندان از روش موعظه خوب و روش تمثیلی، بازی با کودکان از جمله روش تربیتی خود استفاده می کرد.

نوری با اشاره به اینکه نیمی از کارکنان ما در وزارت آموزش و پرورش را زنان تشکیل می دهند، گفت: اگر روی این جمعیت سرمایه گذاری کنیم، فرصت خوبی به دست می آید، همچنین طبق تحقیقات، دقت زنان در مدیریت آموزش و پرورش بیشتر از مردان است. در مدیریتی که مدنظر ماست، زنان به دلیل ظرافت هایشان می توانند مدیریت بهتری در مدارس داشته باشند.

نوری با اشاره به دانش آموزان دختر گفت: بیش از 15 میلیون دانش آموز داریم که حدود نیمی از آنها دختر هستند و این ظرفیتی است که باید به آن توجه شود.

دکمه بازگشت به بالا