مطالب میجیک

بانوان در جامعه و خانواده نقش تاثیرگذاری دارند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، اسدالله عباسی در همایش بانوان استان گیلان، آسیب ها و راهکارها در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران رشت اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دلیل حضور بانوان در زمینههای مختلف. زمینه مشارکت بیشتر زنان در جامعه فراهم شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) جایگاه زن را در جامعه تقدیس کرد، تصریح کرد: جایگاه والای زنان کشور از جمله زنان گیلانی در جنگی که عراق علیه ایران انجام داد، پوشیده نیست. . سرسختی و نقش زن در همه رویدادها تاریخ را می سازد تا زنانی را تربیت کنند که بتوانند برای امروز و فردای این کشور.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با یادآوری اقدامات بد دشمن در برهم زدن بنیان خانواده و اجرای طرح دلسردی زنان و دختران ایران اسلامی، خاطرنشان کرد: به دلیل جایگاه زنان و خانواده در جامعه اسلامی که دشمن به کانون خانواده حمله کرده است.

عباسی در ادامه به نقش زنان در مقاومت اقتصادی اشاره کرد و افزود: دشمن در زمینه سبک زندگی، مصرف گرایی و القای زنان و خانواده تلاش های بسیاری کرده است و هنوز هم جلوی این روند را نمی گیرد، بنابراین زنان باید طراحی های دشمن را خنثی کنند. در این زمینه به طور موثر

افزایش آگاهی جوانان نسبت به مشکلات جهانی ضروری است

استاندار گیلان به پیشرفت ایران اسلامی در عرصه های مختلف از جمله حوزه پزشکی و حضور بانوان در این عرصه اشاره کرد و گفت: در گذشته پزشکان متخصص زن در کشور کمتر فعالیت می کردند اما اکنون بانوان فعال هستند. حضور موثری در عرصه متخصصان حوزه زنان که نیاز کشور است داشته باشند. .

وی با اعلام اینکه توطئه ها و نقشه های دشمن علیه جوانان کشورمان پایانی ندارد، به دانشجویان دختر شرکت کننده در این همایش گفت: فعالیت های پژوهشی و عملی باید در حوزه و دانشگاه مورد توجه جدی قرار گیرد.

عباسی تصریح کرد: قرآن و نهج البلاغه شیوه زندگی شرافتمندانه و آبرومندانه را به ما نشان می دهد و باید تمام تلاش خود را برای تربیت نسل جدید با استفاده از این سرمایه گرانبهای دینی به کار گیریم.

با تاکید بر لزوم هوشیاری و افزایش سطح آگاهی جوانان آینده ساز ایران اسلامی نسبت به مشکلات جهان، گفت: دشمنان ایران اسلامی نمی توانند بخشی از مرزهای ما را از نظر کالبدی و جغرافیایی تسخیر کنند. اما همیشه سعی می کنند فرهنگ سازی کنند، راه نفوذ را بیابند و با القاء بر نسل جدید تأثیر بگذارند و جامعه را دچار مشکل کنند.

در این همایش 2 دانشجوی دختر به ارائه مقالات خود پرداختند و چند نفر از بانوان برگزیده نیز مفتخر به ارائه مقالات شدند.

دکمه بازگشت به بالا