مطالب میجیک

بالا رفتن سن ازدواج از معضلات جدی است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در دیدار با مدیر حوزه علمیه که در دفتر این شخصیت حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: همانطور که می دانید یکی از برنامه های معاونت امور بانوان ریاست جمهوری است. سیاست و نظارت است. نگاه به زن فراتر از نگرش سنتی و بالعکس از الگوی غربی، نگاه مورد انتظار مقام معظم رهبری است، زیرا نگاه اسلام به زن و الگوی اجتماعی با نگاه و نگاه ابزاری غربی به زن متفاوت است، لذا اکنون نیازمندیم. آی تی. طرح عملیاتی هستند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: یکی از کارهایی که ما سعی می‌کنیم انجام دهیم، دعوت به ایده‌ها، نوآوری‌ها و ایده‌هایی است که دختران برای آینده پذیرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه تمایل به همکاری با طلاب دختر در دولت وجود دارد، گفت: در مسائل فقهی، مسائل حقوقی و خانم طلاب می توانند راهکارهای خوبی ارائه دهند و شورای فقهی نمایندگان زن و خانواده زیر نظر حضرت آیت الله العظمی است. . خداوند عارفی بیافریند که خلأهای قانون و مسائل زنان را پر کند.

وی بیان کرد: در جنگ نرم زنان میدان دارند و باید با سلاح هایی که زبان امروزی است با دشمن مبارزه کنند. اگر هر روز بر تعداد مسلمانان افزوده شود، اگر علم لازم را نداشته باشیم، ممکن است گم شویم.

خزعلی افزود: سرمایه معنوی در جمعیت است اما جمعیت با کیفیت مهمتر است تا جوانان ما معنویت خود را از دست ندهند تا به فکر مهاجرت نباشند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: از روز اول برای ایجاد نهاد فراملی برای بانوان تلاش کردیم اما هنوز به نتیجه نرسیده ایم، انقلاب فرهنگی توسط مقام معظم رهبری پرورش یافته است.

وی افزود: درخواست رئیس جمهور مبنی بر عدم انجام کارهای تکراری در حوزه زنان، به همین دلیل پروژه های موازی که منجر به عمل نمی شود را رها کرده ایم.

خزعلی گفت: ازدواج نکردن و افزایش سن ازدواج به عنوان یک معضل جدی، بی مسئولیتی، فردگرایی و فساد تشکیل خانواده را به تاخیر انداخته و در این بین بیشتر زنان زیان می بینند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: تعداد افراد مجرد در روستا بیشتر از شهر است زیرا فرزندان روستایی به شهر مهاجرت کرده اند و در همان شهر مسکن دارند و به غیر از وام ازدواج وام های دیگری نیز به روستاییان داده ایم اما فقط حمایت مالی.» کافی نیست و فرهنگ باید تغییر کند.

وی افزود: فرهنگ سازی یک پیام نیست، برای تغییر نظر برخی از سن ازدواج می توان گفت که تنها به زوج هایی که در مدت دو دهه هستند می توان وام شصت ساله اعطا کرد. شصتی ما می توانیم، اما نمی توانیم آن را مجبور کنیم.

در ادامه این جلسه 150 دقیقه ای، تعدادی از نمایندگان و اعضای هیئت مدیره در مورد مسائل مربوط به فتواها، قوانین و برنامه های پیش روی زنان سخنرانی کردند.

دکمه بازگشت به بالا