مطالب عمومی

بالاخره امارات به اف35 می‌رسد یا نه؟

طبق این ادعا ، ادعاهای اخراج مکرر نتانیاهو خلاف واقع است. مذاکره با ایالات متحده که منجر به عادی سازی روابط با امارات در 13 آگوست شود ، چه اینکه نخست وزیر اجازه فروش سلاح های پیشرفته را به امارات متحده عربی اعلام کند ، هیچ معنایی ندارد.

روزنامه نیویورک تایمز روز جمعه گزارش داد که نتانیاهو با وجود مخالفت عمومی با فروش خصوصی سلاح های ارتش آمریکا به امارات از این اقدام ابراز نارضایتی کرده است.

نیویورک تایمز به نقل از یک منبع گفت که بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر اسرائیل ، قبل از اعلام عادی سازی اواخر ماه گذشته ، توافق کرده بود که سلاح های نظامی آمریکا را به امارات بفروشد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ماه آگوست اعلام کرد که امارات متحده عربی رژیم صهیونیستی را برای پایان دادن به تصمیم نتانیاهو برای مداخله در بخشهایی از کرانه باختری به رسمیت می شناسد.

به دنبال اعلام عادی شدن روابط بین امارات و اسرائیل ، دولت ترامپ می خواهد سلاح های نظامی از جمله جنگنده های F-35 و هواپیماهای بدون سرنشین را به امارات بفروشد.

ایالات متحده ، اسرائیل و امارات متحده عربی روز پنجشنبه 23 آگوست بیانیه مشترکی صادر کردند: ابوظبی و تل آویو به طور رسمی روابط عادی برقرار می کنند.

رهبران عربستان سعودی و امارات متحده عربی سالها تلاش کرده اند تا با صهیونیستها ارتباط برقرار کنند و این روند با قدرت “دونالد ترامپ” در ایالات متحده در سال 2015 سرعت می گیرد.

310 310

دکمه بازگشت به بالا