بازار سرمایه محل سودجویی نیست/ لزوم حذف فاصله بین نرخ نیما با نرخ آزاد برای حفظ سودآوری

نشست تخصصی آکادمی دانایان روز جمعه 28 مردادماه در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی ایران برگزار شد.

به گزارش میجیک، محمد اقبالی کارشناس بازار مالی در این نشست گفت: تحریم ها باعث شده تا انتقال فناوری به درستی انجام نشود. برای کاهش اثر تحریم ها باید قیمت دستوری تعیین شود، فاصله نرخ ارز آزاد و نیما از بین برود و مدیران در بازار سرمایه به صورت دستوری انتخاب نشوند.

سنگیانیان در نشست آکادمی دانایان نیز گفت: هیچ رئیسی در سازمان بورس مسئول صعود یا نزول شاخص نیست، اما در کشور ما که اقصی نقاط کشور جزیره ای شده است، بازار سرمایه به مردم نیاز دارد. که می تواند برای حکمت نادرست ایستادگی کند.

وی افزود: طی یک سال گذشته پولی که باید می آمد و در بازار استفاده می شد به عنوان سفارش در جای دیگری تزریق شد. بازار سرمایه منبع سرمایه است و اگر به آن توجه شود به راحتی می توان آن را در سایر بخش ها شاهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: متأسفانه تصمیم گرفتند که بازار رکود شدیدی را تجربه کند اما از هیچکس درخواست بازگشت نمی شود و فقط سهامداران سرمایه را از دست می دهند.

سنگیانیان توضیح می دهد: در شرایط نوسان بازار نمی توان از معاملات دو طرفه استفاده کرد. ما متخصص بازار سرمایه در مقابل سهامداران نیستیم.

بازار سرمایه

بهرنگ اسدی کارشناس بازار سرمایه نیز در این جلسه اظهار داشت: آقای عبده تبریزی تمامی مشکلات سهامداران بازار سرمایه را متذکر شد و مراجعه خواهد کرد.

وی افزود: بازار سرمایه یک بازار سودجویانه نیست، بلکه بازاری است که می تواند باعث رشد اقتصاد شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا