بازار خودرو آرام گرفت – میجیک

بازار خودرو | خودرو

با ادامه کاهش قیمت خودرو در بازار، به نظر می رسد طی چند هفته و چند ماه روند صعودی آن معکوس شده و به گفته فعالان و کارشناسان خودرو، بازار آرام شده است.

به گزارش میجیک، به گفته فعالان و کارشناسان، بازار خودرو کمی آرام شده و قیمت خودرو نسبت به هفته های گذشته مجددا کاهش یافته است.

در این شرایط سعید موتمانی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودرو تهران، علت این کاهش را افزایش عرضه خودرو نسبت به تقاضا می‌داند، زیرا به گفته وی، سطح معاملات تقریباً رسیده است. صفر فروشندگان زیادی در بازار هستند، اما خریداران نمی آیند و بازار بدون مشتری ادامه دارد. روند کاهش قیمت ادامه دارد و 10 تا 16 درصد کاهش قیمت در اکثر محصولات داخلی و مونتاژی مشاهده می شود.

بهترین خبر روز: خودرو

خودروها و بازار امروز از اخبار زیادی استفاده کردند چرا که تنها قیمت قرمز انواع خودروهای داخلی و مونتاژی منتشر نشد. اما امروز وزارت امنیت از شورای رقابت خواست تا قیمت اعلام شده خودروهای مونتاژی که در هفته گذشته 17 درصد افزایش یافته بود را با دقت بیشتری بررسی کند. در یکی از بندهای این نامه گفته شده است که باید قیمت تمام خودروهای مونتاژ شده به همراه ویژگی های خاص هر محصول برای هر نوع محصول تعیین شود.

یکی دیگر از خبرهای خودرو مربوط به ثبت نام خودرو است که از سوی برخی متقاضیان اعلام شده است، هرچند با ویرایش درخواست و تغییر اولویت به 1402، امروز این اولویت را به سال 1403 بازگردانده و پیامی مانند عدم تخصیص را اعلام کردند.

البته مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، علت را اینگونه توضیح داد که برخی گزینه لغو سفارش قبلی خود را انتخاب کردند اما خودروی جدیدی انتخاب نکردند. دیگران با همین انتخاب برای سال آینده بازگشته اند و معمولا فقط یک گزینه را انتخاب می کنند. بنابراین برای یکی دو مورد از اینها امسال امکان ارسال وجود ندارد و اولویت ها در نظر گرفته شده است تا حق و نوبت ضایع نشود.

خبر امروز: بسته اقتصادی دولت برای مهار تورم

یکی از خبرهای پرمخاطب امروز، تصمیم وزیر اقتصاد است. خاندوزی از تدوین بسته جلوگیری از تورم و رشد تولید، کاهش بدهی دولت، انضباط مالی، مدیریت شوک های ارزی و … خبر داد که در جلسه امروز شورای اقتصاد نهایی می شود. به گفته وی، برنامه کاهش بدهی دولت، انضباط مالی و تعلیق بدهی جدید و تعیین تکلیف بدهی قدیمی، کاهش عدم تعادل ارزی و برنامه های تحریک رشد اقتصادی و مدیریت اعتبار نیز در این بسته پیش بینی شده است.

پاسخ امروز: اینترنت ماهواره ای سرعت فیبر نوری را ندارد

یکی از شهروندان امروز در یکی از شبکه های اجتماعی از وزیر ارتباطات پرسید که دنیا در حال تبلیغ سیستم ماهواره ای است، در چنین شرایطی برای پروژه فیبر نوری چه نیازی است؟ زارع پور در پاسخ به این موضوع نوشت: اینترنت ماهواره ای نمی تواند سرعت و کیفیت ارتباطات مبتنی بر فیبر نوری را تامین کند، بنابراین همه کشورهای پیشرفته به سرعت ساختمان های خود را به فیبر نوری متصل می کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا