اقتصادی

بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد

میجیک/خوزستان مدیرکل شیلات خوزستان از پیشرفت فیزیکی 95 درصدی بازار عرضه آبزیان در شهرستان بهبهان خبر داد و گفت: برای دسترسی آسان مردم به آبزیان، ترویج فرهنگ مصرف و فروش مستقیم این محصولات بدون واسطه، بازارچه تامین آب در این شهر راه اندازی می شود.

مرتضی سوری امروز 11 اردیبهشت ماه در جلسه شورای کشاورزی بهبهان آخرین وضعیت راه اندازی طرح پرورش ماهی در قفس در دریاچه سد مارون را به نمایش گذاشت و اظهار داشت: طی فراخوان عمومی 100 تن سرمایه گذار جذب شده است. 200 تن پروژه پرورش ماهی در قفس سد مارون و هم اکنون مراحل انعقاد قرارداد در حال انجام است و سرمایه گذار پروژه 400 تنی در مزایده بعدی مشخص می شود.

وی ضمن قدردانی از اقدامات موثر صیادی در شهرستان در زمینه کشاورزی یکپارچه و استفاده حداکثری از منابع آبی، بهبهان را شهری با حجم ظرفیت آبزی پروری خواند و ادامه داد: به دنبال فعال سازی تمامی ظرفیت های کوچک و سریع هستیم. – تولید تجارت در استان.

سوری خواستار تسهیل قانون و حمایت از بهره بردار شد و گفت: شهرستان بهبهان با وجود بهره مندی از 3 رودخانه پرآب دائمی مارون، خیرآباد و زهرا با کمبود آب برای پروژه های آبی مواجه است.

مدیرکل شیلات خوزستان میزان تولید آبزی پروری بهبهان را 320 تن اعلام کرد و اظهار داشت: 60 واحد پرورش ماهی و واحد کشاورزی دو منظوره و 4 واحد پرورش ماهی گرمایی فشرده در این شهرستان فعالیت می کنند.

به گزارش میجیک، در این جلسه در خصوص تخصیص آب برای ایجاد شهرک متراکم آبزی پروری تصمیم گیری شد.

بازدید از بازارچه ای که برای تامین ماهی در بهبهان در حال ساخت است، دریاچه مخزن سد مارون و طرح شهر متراکم، پیگیری تخصیص آب برای طرح متراکم و یکپارچه، پیگیری تامین امکانات درخواستی. طرح تکثیر جامد شهری و طرح پرورش ماهی شامل جامدادی و تجمیع در قفس از دیگر برنامه های مدیرکل شیلات خوزستان در سفر به بهبهان است.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا