ایجاد ۲۲ هزار فرصت شغلی با افتتاح پروژه‌های هفته تعاون

افتتاح پروژه | فرصت شغل

مهمترین عناوین خبری حوزه کار و تعاون در هفته جاری به موضع وزیر کار در خصوص افزایش حقوق کارگران، پیش بینی صادرات 2 میلیارد دلاری تعاونی در سال جاری، افتتاح 667 طرح تعاونی اختصاص دارد. به مناسبت هفته تعاون و تداوم واکنش به اصلاح ماده 41 قانون کار

به گزارش میجیک، طی هفته گذشته احمد میدری – وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام موضع خود نسبت به افزایش حقوق کارگران متناسب با نرخ تورم، نقش کارگران و کارفرمایان را برعهده گرفت. وی گفت: قاعده این است که کارگران دستمزد بیشتری دریافت کنند و کارفرمایان برای پرداخت دستمزد کمتر چانه زنی کنند، اما درک بهره وری نیروی کار و نقش ها. کارگر در بهره وری، ما هدایت می شویم که به هر دو طرف قضیه نگاه کنیم.

به گفته وی، واحدهای کارآمدی هستند که باید در اقتصاد حمایت شوند و برای حمایت از شرکت های ضعیف فرصت ایجاد کنند، اما شرکت هایی که از آنها حمایت می کنند نیاز به زمان دارند و مشروط هستند و در دوراهی منافع بلندمدت کشور و منافع قرار دارند. . یک شرکت خاص، منافع بلندمدت باید همیشه مورد توجه و انتخاب همه باشد.

طی یک ماه گذشته بر اساس ابهام موجود در ماده 41 قانون کار در خصوص تعیین تکلیف، طرح افزایش حقوق کارگران متناسب با نرخ تورم روی میز کمیسیون اقتصادی و اجتماعی مجلس قرار گرفت. حقوق و دستمزد با توجه به تورم حل شده است.

علیرغم پیشنهاد این موضوع، سازمان کارگری اعلام کرده است که از مزایا و معایب این طرح اطلاعی ندارند و می‌گویند: در تهیه این طرح، نظر سازمان کارگری، کارگران و کارفرمایان جلب نشده است. این طرح بدون درخواست نظر مشورتی تنظیم شده است، در حالی که برای هر قانون و بخشنامه اصلاحیه باید با ذینفعان مشورت شود.

وی معتقد است تغییر عبارت در اصل 41 قابل انجام نیست و باید اجرای طرح اصلاح اصل 41 و نظارت مجلس داده شود.

هفته گذشته حامد ویس کرمی – معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز افزایش برنامه ریزی کرد. صادرات تعاونی های کشور اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود تا پایان امسال حجم صادرات بخش تعاونی به 2 میلیارد دلار برسد.
به گفته وی، با تلاش های صورت گرفته در سال گذشته، حجم صادرات تعاونی ها 15 درصد افزایش یافت به طوری که هم اکنون حجم صادرات شبکه تعاونی در کشور 3.5 درصد است.

افتتاح 677 طرح تعاونی با سرمایه گذاری بیش از 14 هزار میلیارد تومان و عضویت 79 هزار نفر از دیگر خبرهای این هفته است. پروژه این امر باعث ایجاد 22000 فرصت شغلی در بخش تعاونی استان می شود.
شعار هفته تعاون امسال «تعاونی و تبلور مشارکت مردمی» است و این شعار برگرفته از دستور مقام معظم رهبری برای جلب مشارکت مردمی در توسعه اقتصادی است.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا