مطالب میجیک

اگر پیشنهاد شود به سرمربیگری تیم ملی فکر می‌کنم/ ورود زنان به ورزشگاه گامی رو به جلو بود

مریم ایراندوست درباره سرمربیگری تیم ملی فوتبال بانوان ایران در زمان ریاست مجدد تاج در فدراسیون گفت: اگر پیشنهادی باشد حتما بررسی می کنم و تصمیم می گیرم.

به گزارش میجیک، لیگ برتر فوتبال بانوان از 31 مهرماه آغاز می شود. مریم ایراندوست سرمربی سابق تیم ملی پس از چندین سال به لیگ برتر بازگشت و این بار هدایت تیم سپاهان را بر عهده گرفت. وی گفت وگویی با میجیک داشته و درباره مسائل مختلفی از جمله بازگشت به لیگ، انتخاب فدراسیون فوتبال و رئیس مهدی تاج در فدراسیون و ورود بانوان به ورزشگاه صحبت کرده است که مشروح آن را می خوانید. . زیر

ایراندوست درباره قبول سرمربیگری تیم سپاهان و حضور مجدد در لیگ اصلی فوتبال بانوان به خبرنگار میجیک گفت: شغل من مربیگری است و به دلیل جلساتی که با باشگاه سپاهان داشتم و مانند آقای ساکت و خانم چینسری، یک محل در دسترس برای کار .

وی با بیان اینکه هدف باشگاه سپاهان قهرمانی نیست، ادامه داد: باشگاه به دنبال ایجاد ساختار حرفه ای برای بانوان است و برای قهرمانی برنامه سه ساله دارد اما هیچ مربی بهترین نتیجه را نخواهد گرفت. و ما تمام تلاش خود را برای به دست آوردن بهترین ها انجام خواهیم داد.

وی به خواسته خود برای دریافت سرمربی سپاهان در لیگ اشاره کرد و تصریح کرد: امکانات عالی سپاهان برای همه روشن است. بحث کنید که زمین تیم زنان باید زمینی باشد که تیم مردان نیز در آن تمرین کند. البته قبل از اینکه به اصفهان بروم فکر می کردم شالیزارها خوب نیست اما خوشبختانه شالیزارها خوب بود. دغدغه بعدی من بازی تیم سپاهان در اصفهان و در ورزشگاه نقش جهان یا باغ فردوس است و این توافق انجام شده است.

ایراندوست در خصوص قرارداد با این باشگاه گفت: قرارداد رسانه ای در دنیا وجود ندارد اما قرارداد خوب و حرفه ای امضا کرده ام. در سال 93 و 94 با ملوان قرارداد حرفه ای بستم. اگر باشگاه سپاهان و آقای ساکت شرط بدهند شرط کار با دید باز همین است.

اگر پیشنهاد شود به سرمربیگری تیم ملی فکر می کنم

وی درباره انتخاب مجدد مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال گفت: امیدوارم اتفاقات خوبی برای فوتبال بانوان بیفتد چرا که آقای تاج در AFC کرسی دارد و در سطح بین المللی با فوتبال بانوان آشناست.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا از وضعیت فوتبال بانوان در دوره قبل از ریاست آقای تاج راضی است، گفت: در دوره قبل ایران نبودم اما در سال 2018 یا 2019 خانم صوفی زاده و آقای شکوری به من زنگ زدند که به تیم ملحق شوم، می خواهم ملی بیایم اما شرایط کار را ندارم. دو سال و نیم وقفه بود، نمی دانم چرا، اما امیدوارم همه چیز خوب پیش برود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی را قبول می کنید، گفت: هیچکس به فکر خدمت به تیم ملی کشورش نیست، به خصوص من که همیشه ثابت کرده ام بسیار ملی گرا هستم. موضوع.” در حال حاضر تمرکزم روی سپاهان و کاری است که باید انجام دهم اما اگر پیشنهادی باشد حتما بررسی می کنم و تصمیم می گیرم.

برابری خواسته همیشگی من است

ایراندوست درباره شرایطی که برای پذیرایی از سرمربی تیم ملی باید وجود داشته باشد، بیان کرد: زمانی که سرمربی شدم در جلسه ای با شهره موسوی نایب رئیس فدراسیون گفتم که مشاور می مانم. اما وقتی اصرار کرد، گفتم اگر فضای مشابهی وجود داشته باشد، کار می کنم. هر چقدر هم که از مربیگری در فوتبال ایران اطلاع داشته باشم بدون آرامش تاثیرگذار نخواهم بود. فدراسیون فوتبال همه چیز را قول می دهد و عمل می کند. یک شباهت و شخصیت برای فوتبال بانوان لازم است و من به راحتی می توانم این کار را انجام دهم.

وی در این خصوص افزود: با توجه به اینکه فوتبال ما در مسیر رشد قرار دارد و هواداران میلیونی پیدا کرده است، مسئولان فدراسیون فوتبال خواستار تداوم همین وضعیت و امکان در محیط هستند. تنها خواسته من برابری فوتبال و بانوان فوتبالیست است.

ورود بانوان به ورزشگاه یک قدم رو به جلو است

ایراندوست درباره حضور بانوان در ورزشگاه ها و بازی های لیگ برتر گفت: خیلی خوشحالم و تنها من این دغدغه را ندارم اما با وجود فشارها علنا ​​اعلام کردم. حتی در جلسه خانم موسوی گفت یک مدت در مورد ورزشگاه صحبت نکن که من هم جواب دادم الان پست می گذارم.

وی افزود: تقریباً در 15 سال گذشته به هر کشوری سفر کرده ام حتی اگر فقط نام دو تیم را بدانم وارد ورزشگاه می شوم و جو را بررسی می کنم. یکی از دغدغه های من بعد از فوتبالیست شدن، ورود به استادیوم بود. البته این را هم بگویم که در سال های اخیر فضا برای ورود بانوان به بازی ملی و اخیراً در لیگ فراهم شده است اما من فرصتی برای رفتن نداشتم. با این حال خوشحالم که مسئولان کشوری و فدراسیون فوتبال به هر دلیلی این تصمیم را گرفتند. همین که قدمی به جلو برداریم اتفاقی که برای فوتبال دوستانمان افتاده خیلی مثبت و خوب است.

در تلویزیون هم پخش مرده نداریم

ایراندوست در پاسخ به این سوال که پیشنهاد همکاری با سارا قمی را داده اید، گفت: لازم نیست. سپاهان مهاجمان و بازیکنان بسیار خوبی دارد و سعی می کنیم بازیکنان تیم را حفظ کنیم.

وی به جدایی شقایق روزبهانی از تیم سپاهان اشاره و تصریح کرد: یک روز قبل از عقد قراردادم با سپاهان، شقایق به دلیل اینکه با سپاهان قرارداد نداشت و نزدیک به یک میلیارد قرارداد مالی داشت، از تیم سپاهان جدا شد. هر جا. جدا از هم. او در گفت و گو با من گفت خجالتی است و می خواهد در کنار شما باشد اما پیشنهاد 950 میلیونی تیم دیگری باعث شد او برود.

ایراندوست با اشاره به قراردادهای مالی در فوتبال بانوان و آقایان گفت: در حالی که بازیکنان مرد 50 تا 70 میلیارد تومان دریافت می کنند، یک میلیارد برای فوتبال بانوان رقم ناچیزی است. قبول دارم که ما پخش زنده یا حتی مرده تلویزیون نداریم و هنوز اسپانسرها وارد نشده اند، اما فوتبال زنان به اندازه مردان طرفدار دارد. این برای همه در استادیوم ملوان مشهود بود. وقتی پنج هزار زن به ورزشگاه می آیند نشان می دهد که آنها طرفداران خود را دارند. امیدوارم این ارقام مختص برخی تیم ها نباشد و از همه باشگاه ها حمایت شود تا بازیکنان بدون نگرانی رشد کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا