اقتصادی

اونس طلا، بازار داخل را تحت تاثیر قرار داد/ قیمت‌ها از اوج فاصله گرفت

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی از تاثیر آن بر قیمت سکه و طلا در کشور خبر داد اما تاکید کرد که قیمت سکه و طلا در نهایت افزایش یافت. هفته به اوج رسیده در اواسط هفته بازخواهد گشت.

نادر بذرافشان در گفت وگو با میجیک، درباره وضعیت بازار داخلی سکه و طلا در هفته گذشته اظهار کرد: در هفته گذشته بازار جهانی به طور کلی نوسانات زیادی (اعم از صعودی و نزولی) داشت اما در مجموع افزایش داشت. .. در طول هفته هر اونس طلای جهانی حدود 15 دلار افزایش یافت که اکنون به 2068 دلار می رسد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: بازار داخلی نیز متاثر از نوسانات بازار جهانی است و افزایش می یابد; البته در پایان هفته کمی با قله ای که به آن رسیده ایم فاصله دارد، اما در پایان شاهد رشد بازار نسبت به ابتدای هفته هستیم.

وی اعلام کرد: هفته گذشته هر گرم طلای 18 عیار بین 20 تا 22 هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد اما در نهایت در آخرین معاملات هفته (پنجشنبه) به طور میانگین 9000 تومان افزایش قیمت داشت. برای ابتدای هفته و زمانی که در طول هفته به دو میلیون و 508 تا دو میلیون و 512 هزار تومان رسید اما در نهایت هفته را با قیمت دو میلیون و 497 هزار تومان به پایان رساند.

این مسئول بازرگانی در رابطه با تغییرات قیمت انواع سکه نسبت به ابتدای هفته و آخرین قیمت در بازار گفت: هر قطعه سکه طرح جدید نیز از 200 تا 300 هزار تومان در نوسان است. هفته اما در آخرین معامله روز گذشته (پنجشنبه) قیمت 29 میلیون و 550 هزار تومان بود که نسبت به ابتدای هفته 50 هزار تومان افزایش داشته است. سکه طرح قدیم نیز با 200 هزار تومان افزایش در هفته به 26 میلیون و 100 هزار تومان رسید.

بذرافشان ادامه داد: نیم سکه و ربع سکه هر کدام 100 هزار تومان رشد را طی هفته گذشته تجربه کردند و در آخرین معامله هفته 15 میلیون و 500 هزار تومان (نیم سکه) و 10 میلیون و 500 هزار تومان (ربع سکه) بود. ) قیمت ها تعیین شد. سکه یک گرمی بانک مرکزی اما بدون تغییر مشخص نسبت به ابتدای هفته، در پایان هفته پنج میلیون و 800 هزار تومان معامله شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص آخرین وضعیت حباب سکه در بازار گفت: حباب سکه هم اکنون در محدوده پنج میلیون و 150 هزار تومان است که نسبت به ابتدای هفته تغییر چندانی نداشته است.

بازار طلا و جواهر هفته آینده فعالیت عادی خواهد داشت

وی در پایان درباره بحث جدید مالیات طلا و لزوم ثبت اطلاعات در سامانه کامل بازرگانی و سامانه پایانه مغازه ها، گفت: طی چند روز این هفته بازار نیمه تعطیل است. جلسات متعددی در این زمینه با نهادهای مختلف داریم که نتایج جلسه با سازمان امور مالیاتی خوب است و جلسات هفته آینده برای حل برخی مشکلات سامانه صادر شده توسط طلا ادامه خواهد داشت. و اتحادیه های صنفی طلا و جواهر. قرار است هفته آینده جلساتی با اتاق اصناف، وزارت حراست، کمیسیون اقتصادی مجلس و… برگزار شود. همچنین مقرر شد این واحد در هفته های آینده به بهره برداری برسد و اتحادیه با رایزنی با وزارت حراست و مسئولان نهادهای مرتبط نسبت به رفع مشکل اقدام کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا