اقتصادی

اولین همایش و نمایشگاه بین‌المللی «ایران‌پتروکم» با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان

اولین همایش و نمایشگاه بین المللی ایران پتروشیمی با شعار «تشویق تولید دانش بنیان در صنایع پتروشیمی، پالایشی و پتروشیمی» با حضور شرکت های دانش بنیان از چهارم تا پنجم بهمن ماه در کرج برگزار می شود.

به گزارش میجیک، اکبر زمانیان دبیر مرکز توسعه اقتصاد دانش بنیان در حوزه انرژی با بیان اینکه برگزارکننده نمایشگاه پتروکم هلدینگ پرشین تلوک است، ادامه داد: در این نمایشگاه شرکت ها، پتروشیمی ها و زیر مجموعه های هلدینگ پرشین تلوک برگزار می شود. و همچنین پتروشیمی ها و پالایشگاه های هلدینگ های دیگر از جمله پرشین ها هم اکنون آن را در اختیار دارند.

وی با اشاره به اینکه پتروشیمی ها و پالایشگاه ها از صنایع مهم و بزرگ کشور هستند، افزود: یکی از مشکلات اساسی، مشکل تامین فناوری، تجهیزات گلوگاه، مواد شیمیایی، کاتالیست ها، کالاها و سایر تجهیزات استراتژیک است که برای دستیابی به کامل نیاز به بومی سازی دارد. خودکفایی

زمانیان خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه غرفه ای به ابعاد 120 متر داریم که در اختیار 10 شرکت دانش بنیان فعال در حوزه انرژی و صنعت پتروشیمی و پالایشگاه ها برای ارائه محصولات دانش بنیان قرار گرفته است.

وی از بازدید ستاد انرژی از نمایشگاه خبر داد و گفت: این بازدید زمینه همکاری، ارتباط و شبکه سازی ستاد اقتصادی دانش بنیان انرژی و معاونت علمی و فناوری با شرکت فعلی را ایجاد می کند. همچنین شرکت های دانش بنیان که با حمایت ستاد در نمایشگاه حضور خواهند داشت می توانند برای توسعه اقتصاد دانش بنیان با پالایشگاه ها و پتروشیمی ها جلسات، مذاکره و … برگزار کنند.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان در حوزه انرژی با اشاره به اینکه این نمایشگاه به مدت سه روز در مرکز همایش های بین المللی کیش برپا می شود، افزود: در حاشیه این نمایشگاه پنل های مختلف ویژه مرتبط با صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی برگزار می شود.

به گفته معاون علمی ریاست جمهوری، زمانیان با بیان اینکه در دو پنل ارائه دانش فنی در حوزه پالایش و پتروشیمی و پنل ویژه راهکارهای کاهش عدم تعادل نیروی کار سخنران خواهد بود، اظهار کرد: این نمایشگاه مکانی مناسب برای دریافت آخرین اطلاعات و مسائل فنی و کلان در حوزه انرژی و صنعت پتروشیمی است تا بتوانیم با شرکت های حاضر در این نمایشگاه ارتباط خوبی برقرار کنیم.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا