مطالب میجیک

اولین داور زن ایران در المپیک: نشان دادم چیزی از بقیه کم نداریم/ راه برای همه باز است

سیمین رضایی گفت که با انتخاب به عنوان قضاوت تنیس روی میز المپیک ، نشان داده است که داوران ایرانی می توانند در مسابقات بین المللی هم تراز با سایر داوران جهانی شرکت کنند.

سیمین رضایی در گفت وگو با میجیک ، از حضور خود در المپیک توکیو به عنوان اولین داور زن ایرانی یاد کرد و گفت: یکی از اهداف کسب سهمیه المپیک است و بر این اساس ، فعالیت های بین المللی خود را ادامه می دهم. من لیسانس تنیس روی میز دارم که برای قضاوت در المپیک مورد نیاز است و برای دریافت نظرات مثبت از مسئولان کمیته داوران و داوران فدراسیون جهانی و دریافت یکی از هشت سهمیه المپیک آسیا باید فعالیت های بین المللی بیشتری انجام دهم.

وی افزود: به دلیل نتایج خوبی که در سالهای اخیر در مسابقات جهانی ، قهرمانی آسیا ، بازیهای آسیایی جاکارتا و تورهای بین المللی داشتم ، کسب سهمیه من نزدیک بود تا اینکه در جولای 2009 سهمیه المپیک توکیو را کسب کردم. متأسفانه ، این مسابقه به دلیل شیوع تاج به تعویق افتاد ، اما به زودی برگزار می شود.

رضایی با تأکید بر اینکه ما هرگز در مسابقات المپیک داور زن ایرلندی نداشته ایم ، ادامه داد: من بسیار خوشحالم که به این هدف رسیدیم و می توانم به جهانیان نشان دهم که داوران ایرانی از سایر داوران کم نیستند. داوران بسیار خوبی در سراسر جهان وجود دارند و انتخاب آنها نشان می دهد که ما لیاقت آن را داریم و می توانیم هم تراز با آنها پیش برویم. امیدوارم بتوانید در طول بازی تصمیمات خوبی بگیرید و به سطح بالاتری برسید. از طرفی به دوستانم نشان دادم که می توانند این مسیر را طی کنند. اگرچه ما مشکلاتی داریم و باید برای اعزام به مسابقات هزینه کنیم ، که در شرایط فعلی مشکل است ، اما این امکان وجود دارد. امیدوارم در المپیک آینده داور خوبی داشته باشیم.

داور بین المللی ایرانی ادامه داد: با توجه به سابقه حضور در مسابقات بین المللی ، اگر دوستانم سوالی داشتند ، من به آنها پاسخ صریح داده ام و اکنون با شرکت در المپیک می توانم تجربه خود را با آنها در میان بگذارم. علاوه بر این ، من می خواهم علاقه را افزایش دهم تا آنها بدانند كه آیا می توانند این مسیر را ادامه دهند. چگونه این دوره برای افرادی که منافع و اهداف دارند و برای رسیدن به آن سخت تلاش می کنند ، باز است. دوست دارم در سال های آینده نمایندگان بیشتری در بازی های مختلف داشته باشم.

وی در مورد وضعیت داوران تنیس روی میز ایران گفت: ما داوران بسیار خوبی در کشور داریم. در سال های اخیر با حمایت مسئولان فدراسیون توجه بیشتری به دوره های آموزش داوری شده و به مسابقات بین المللی اعزام شده است که به دیدن داوران بیشتر ما کمک کرده است. این امر همچنین اجازه می دهد افراد بیشتری وارد حوزه مورد علاقه شوند.

سرانجام رضایی از حمایت های فدراسیون تنیس روی میز و کمیته ملی المپیک تشکر کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا