اوج‌گیری خطوط هوایی آسیا – میجیک

خطوط هوایی آسیا-اقیانوسیه در ماه ژوئن شاهد ترافیک قوی بین المللی مسافر و بار بود.

به گزارش میجیک، شرکت های هواپیمایی آسیا و اقیانوسیه از تقاضای زیادی برای سفرهای بین المللی تابستانی برخوردار بوده اند. همچنین، به دلیل فعالیت های تجارت الکترونیک و مسائل امنیتی که بر کشتیرانی دریای سرخ تأثیر می گذارد، بخش بار نیز در حال رشد است.

در ماه ژوئن، ترافیک بین‌المللی مسافر در این منطقه با 21 درصد افزایش به 28.9 میلیون نفر رسید، در حالی که ترافیک هوایی که بر اساس درآمد کیلومتر مسافری یا RPK است، 23.8 درصد افزایش یافت. ضریب بار مسافر با 0.2 درصد کاهش به 82 درصد رسید.

سبها منون، مدیرکل انجمن خطوط هوایی آسیا-اقیانوسیه (AAPA) گفت: خطوط هوایی آسیایی شاهد رشد شدید ترافیک هستند زیرا فعالیت های اقتصادی جهانی گسترش می یابد و ارتباطات در سطح منطقه ای و جهانی افزایش می یابد.

به طور خلاصه، شرکت های هواپیمایی منطقه ای در نیمه اول سال در مجموع ۱۷۳ میلیون مسافر بین المللی جابه جا کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش داشته است.

محموله هوایی بین المللی نیز در ماه ژوئن عملکرد خوبی داشت و تقاضای بار تن بار یا FTK 16.4 درصد افزایش یافت. فاکتورهای حمل و نقل بین المللی با 2 واحد درصد افزایش به 62.8 درصد رسید.

سبها منون گفت که صادرات بیشتر و وضعیت امنیتی در دریای سرخ، که مسیرهای اصلی کشتیرانی را پیچیده کرده است، به حجم ترافیک هوایی کمک کرده است.

منون گفت که بازار بین المللی مسافری هوایی و باری به دلیل حرکت مثبت در اقتصاد جهانی، علیرغم برخی عدم اطمینان در چشم انداز ژئوپلیتیک، در نیمه دوم سال مجدداً رشد خواهد کرد.

به گزارش بیزینس، افزایش خدمات به مقاصد جدید و موجود، تقاضای سفر را افزایش خواهد داد و انتظار می‌رود حجم ترافیک تا پایان سال به سطح قبل از همه‌گیری بازگردد. در همین حال، شرکت‌های حمل‌ونقل منطقه‌ای همچنان بر عملیات ایمن و پایدار با حفظ کارایی هزینه متمرکز هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا