انقلاب اسلامی یک الگوی تازه از «زن» ارائه داد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

انقلاب اسلامی یک الگوی تازه از «زن» ارائه داد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، «غلامعلی حددادال» رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی صبح امروز (پنجشنبه) در اجلاسیه زنان، مشارکت، تحول حاکمیت که در گلزار شهدا برگزار شد، گفت: مجتمع سرچشمه تهران گفت: باید از مردم قهرمان فلسطین که بیش از 100 روز است که مسلمانان، فلسطینیان قهرمان و آزاده به جرم جنایت زیر باران بمب و موشک هستند، از دفاع از سرزمین خود یاد کنم. نقش بزرگ و ارجمند در این مقاومت.

وی افزود: رسانه های دنیا نمی خواهند این را ببینند و نمی خواهند نشان دهند اما واضح است که اجازه نمی دهیم اخبار فلسطین برای ما عادی شود.

رئیس سابق شورای اسلامی گفت: موضوع جلسه ما در واقع حضور بانوان، برادران و خواهران محترم در عرصه اجتماعی و سیاسی است. به عنوان مقدمه این را بگویم که در عصر مدرنیته یعنی حدود 150 سال پیش که جامعه ما با فرهنگ غرب آشنا بود، تمدن غرب کلیدواژه هایی داشت و از نشانه هایی برای تأثیرگذاری بر جامعه ایرانی و اسلامی استفاده می کرد. جهان؛ یکی پیشرفت علم است و می گوید در جهان غرب علم و صنعت و فناوری پیشرفت کرده است. وی در حوزه حقوق، غرب را دنیای قانون، دموکراسی و آزادی معرفی کرد.

وی افزود: مسائل زنان از زمان ظهور مدرنیته در ایران در دوره قاجار تا کنون در دستور کار ما و جهان غرب بوده است. با انقلاب اسلامی می خواهیم الگوی جدیدی بر اساس مفاهیم قرآن و اسلام به دست آوریم که نه به معنای بازگشت به زنان ایرانی قبل از مدرن شدن دوره قاجار است و نه به معنای الگوی تمدن غرب.

وی افزود: در دوران دانشجویی قبل از انقلاب هیچ دختر چادری در دانشگاه ندیدم. امروزه بیش از 60 درصد دانشجویان دانشگاه ها را زنان تشکیل می دهند. زمانی که من دانشجوی فیزیک بودم، 70 دانشجو و فقط سه دانشجوی دختر بودند.

حددادال گفت: امروز بانوان جوان در مدیریت علمی و اقتصادی هستند و حضور فعالی در جامعه دارند و این راهش است.

وی افزود: غرب برای تسلط بر جهان غیرغربی اعم از اسلام و غیراسلام نیازمند خانواده است چرا که برای استحکام خانواده در جهان اسلام، دینداری برقرار است. کانون تربیت دینی خانواده است.

حداد عادل گفت: فردی که در خانه دیندار نباشد، در دامان مادر دیندار نباشد، در مدرسه دیندار نخواهد بود. زمینه خانواده یعنی در مقابل ریشه دین.

وی افزود: اگر فضای مجازی را فعال در فسق، شرم و شرم دیدید، حیا، شرم و طهارت را که زیربنای تشکیل خانواده است از بین می برد.

حددادال گفت: اولین معلمان جامعه زنان هستند و زنان خالق هستند. آینده هر جامعه ای به ارزش هایی بستگی دارد که زنان فرزندان خود را با آن ارزش ها تربیت کنند. بنابراین تأکید ما بر ارزش ها و اخلاق زنان، دینداری زنان، استقلال زنان است و اینها را نباید زنان خانه نشین دانست.

رئیس شورای موتلفه گفت: زنان فقط برای مسائل زنان وارد مجلس نشوند. تعداد زنان در مجلس با واقعیت جامعه ما نامتناسب است. زن و مرد حقوق دارند.

حدداددل گفت: امسال با قانون جدید انتخابات و اعلام پیش ثبت نام در انتخابات، استقبال بانوان برای ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی است و این بسیار مثبت و به یک معنا بسیار امیدوارکننده است. ما هرگز برای حضور در مجلس چنین استقبالی نداشتیم. این نشان می دهد که انقلاب توانسته است با حفظ ارزش های معنوی بر اساس الگوی قرآن و اسلام صدها هزار زن را وارد جامعه کند و این افراد علاقه مند به انجام وظایف خود در خانه و محیط اجتماعی هستند. منظره.

وی افزود: به طور میانگین برای هر کرسی مجلس در برخی شهرستان ها 80 یا 90 داوطلب داریم. از این رو سعی خواهیم کرد با بررسی سوابق، تحصیلات و عملکرد زنان داوطلب ورود به مجلس آینده به تعادل منطقی دست یابیم. البته مجلس تنها محل خدمت به کشور نیست.

دکمه بازگشت به بالا