مطالب میجیک

اندیشکده «بانوان و تحکیم خانواده» در وزارت علوم ایجاد شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، هفدهمین اتاق فکر ویژه وزارت علوم با برگزاری اولین نشست اتاق فکر زنان و تحکیم خانواده تشکیل شد. دکتر علی خیرالدین در اولین نشست اتاق فکر تحکیم زنان و خانواده که در دفتر معاونت فناوری و نوآوری ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: مشکلات موجود در اتاق فکر شناسایی و اولویت بندی و توسط متخصصان مورد بررسی قرار گرفت. . و در این راستا تا کنون بیش از 100 نشست ویژه برگزار شده است. 150 جلسه کارگروه زیر نظر این اتاق فکر ویژه بر اساس محورهای موضوعی و چالش های شناسایی شده تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه اتاق فکر زنان و تحکیم خانواده هفدهمین اتاق فکر تاسیس شده در وزارت علوم است، افزود: علاوه بر اتاق فکر، کمیته راهبری نیز زیر نظر عالی ترین مسئولان این وزارتخانه وجود دارد. . که وظیفه تعیین خط مشی ها و روش های انجام وظایف اتاق فکر را بر عهده دارد. .

خیرالدین با بیان اینکه محدودیتی برای حضور افراد در اتاق فکر وجود ندارد، گفت: تاکنون 370 نفر از اعضای هیات علمی و کارشناسان نخبه بر اساس معیارها و شاخص های مورد نظر برای حضور در اتاق فکر انتخاب شده اند. و همچنین تایید احراز شرایط توسط اتاق فکر رئیس و دبیر.

وی گفت: بررسی برنامه هفتم توسعه و بحث قانون بودجه 1402 از اولویت های اتاق فکر است.

خیرالدین با تاکید بر بازنگری در قوانین، مقررات و ایجاد سیاست ها و اسناد بالاترین سطح در آموزش عالی گفت: در حوزه زنان در این زمینه خلأ بزرگی وجود دارد و انتظار می رود که اتاق فکر زنان و تحکیم خانواده نقش مهمی در ارائه راهکارها خواهد داشت.»

وی با اشاره به اینکه علم تولید شده باید برای جامعه استفاده شود، تصریح کرد: مطالب مطرح شده در اتاق فکر ضمانت اجرا ندارد و تنها سامانه بررسی پیشنهادات و همفکری است.

معاون فناوری و نوآوری علمی وزیر علوم خاطرنشان کرد: نتایج فعالیت های اتاق فکر باید تبلور عینی داشته باشد و برای این منظور اتاق فکر باید به معاونت اجرایی متصل شود.

وی به لزوم ارتباط نزدیک بین نسل ها اشاره کرد و گفت: باید با نسل جدید ارتباط برقرار کنیم چرا که این نسل حرف های زیادی برای گفتن دارد.

خیرالدین با بیان اینکه باید به جای کارمند، کارآفرین تربیت کنیم، گفت: زنان کارآفرین زیادی داریم که توانایی دارند و باید به کارآفرینی در حوزه زنان توجه جدی شود.

دکتر فخرالسادات نصیری مشاور وزیر علوم خانواده و امور بانوان نیز در این جلسه گفت: نقش زنان موثرترین عامل در تربیت است و باید سلامت روحی، روحی و جسمی فرزندان، همسران و جامعه باشد. تاکید کرد.

نصیری با بیان اینکه سازوکار نهادهای آموزشی انسانی و مقوله انسان سازی است، افزود: زن ریشه و شالوده انسانیت است و اهمیت حل مشکلات زنان از اهمیت نهاد خانواده است.

وی تصریح کرد: داشتن جامعه ای سالم و پویا در گرو حفظ سلامت و استواری خانواده است که این امر نیز به نقش سازنده زنان در خانواده بستگی دارد.

نصیری خاطرنشان کرد: اندیشکده تحکیم زنان و خانواده با ایجاد فضایی تعاملی و خلاقانه برای تولید ایده های نو و انتشار دانش شکل گرفت. این اتاق فکر ایده های مرتبط را برای حل مشکلات و چالش های پیش روی زنان ایجاد می کند.

دکمه بازگشت به بالا