انجام مطالعات در سدها و رودخانه‌های لرستان در راستای تقویت ذخایر ژنتیکی

ذخایر ژنتیکی | لرستان

میجیک/لرستان مدیر کل شیلات لرستان با بیان اینکه اساتید دانشگاه لرستان پای کار آمدند و مطالعاتی را در سدها و رودخانه ها برای تقویت ذخیره ژنتیکی انجام دادیم، گفت: با هماهنگی این دانشگاه گونه ها را تعیین می کنیم تا ذخیره ژنتیکی شود. می توان تقویت کرد.

کیارش بیرانوند امروز چهارم آذرماه در سومین همایش حفاظت از ماهیان ایران با تاکید بر ماهی و حوضه تیگری که در سالن آمفی تئاتر دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار داشت: لرستان کاری به آن ندارد. دریا، اما ظرفیت و شرایط دارد. استان خدادادی و پیشرو در صنعت شیلات.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 450 کیلومتر رودخانه وجود دارد و خروجی آب استان 11 میلیارد متر مکعب در سال است، افزود: علم شیلات را در لرستان بومی سازی کردیم و یکی از پایه های اقتصادی این استان محسوب می شود.

مدیرکل شیلات لرستان با بیان اینکه 18 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این صنعت مشغول به کار هستند، گفت: تولید سالانه شیلات استان 32 هزار تن است و می گوید: سالانه 200 میلیون قطعه بچه ماهی نیز تولید می شود.

بیرانوند خاطرنشان کرد: تعامل خوب و پایداری با محیط زیست لرستان داریم و می خواهیم کار اقتصادی انجام دهیم تا با هماهنگی برنامه های زیست محیطی و زیست محیطی بخشی از معضل بیکاری استان حل شود.

وی گفت: در کشور تولید خاویار 18 تن و گوشت ماهی 4 هزار تن است در حالی که در لرستان مجتمع و ظرفیت برنامه ریزی شده و بیش از 5 هزار تن گوشت ماهی تولید می شود.

مدیرکل شیلات لرستان تصریح کرد: مجموعه های زیادی در حاشیه رودخانه سیمره بررسی شده و در نظر داریم توسعه پایدار و اقتصادی برای این استان ایجاد کنیم.

بیرانوند با بیان اینکه اساتید دانشگاه لرستان پای کار آمدند و برای تقویت ذخایر ژنتیکی بر روی سدها و رودخانه ها مطالعاتی انجام دادیم، خاطرنشان کرد: همچنین با هماهنگی دانشگاه لرستان؛ در این راستا با همکاری دانشگاه لرستان، در سال 2018، در سال 1385، در سال 1385 به صورت رسمی انجام شد. گونه هایی را برای تقویت ذخیره ژنتیکی انتخاب کنید.

وی هشدار داد: لرستان دارای ظرفیت خدادادی و شرایط خوبی است و این ظرفیت خوب می تواند فرصتی برای اقتصاد و اشتغال پایدار باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا