مطالب عمومی

امیر عبداللهیان: اراده‌ای جدی و واقعی برای رسیدن به توافق قوی و پایدار داریم

به گزارش میجیک، حسین امیرعبداللهیان عصر یکشنبه در صفحه اینستاگرام خود درباره گفتگوی تلفنی امروز با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد نوشت:

«امروز با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل صحبت کردم.

در پاسخ به اظهارات آقای گوترش مبنی بر لزوم توافق هسته ای یادآور می شوم که فتوای مقام معظم رهبری در مورد حرمت استفاده از سلاح هسته ای برای همه روشن و معتبر است. سلاح هسته ای در دکترین جمهوری اسلامی ایران جایی ندارد و مغایر با سیاست و اعتقادات ماست.

عرض کردم جمهوری اسلامی ایران به عنوان مبدع ایده ایجاد منطقه عاری از سلاح هسته ای آمادگی خود را برای ادامه همکاری های سازنده در این راستا اعلام کرده است.

به دبیرکل سازمان ملل نیز درباره مذاکرات برای رفع تحریم ها گفتم: ما برای رسیدن به یک توافق قوی و باثبات جدی هستیم. در حال حاضر نیز مذاکرات به طور جدی در وین در حال انجام است، هرچند نتیجه این موضوع بستگی به این دارد که آیا آمریکا بخواهد به توافق برسد و آیا در عمل انعطاف و واقع بینی لازم را از خود نشان دهد یا خیر. ما تمایل جدی و واقعی برای رسیدن به یک توافق قوی و پایدار داریم و این را نشان داده ایم.

در این گفت و گو با اشاره به تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه و شهادت ده ها شهروند، کودک و زن فلسطینی، خطاب به آنها تاکید کردم که مقاومت فلسطین در ادامه دفاع از رژیم صهیونیستی پاسخ محکمی خواهد داد. . زمین و امنیت جامعه جهانی باید به وظیفه خود در حمایت از مردم غزه و توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی عمل کند.

تقویت روند گفتگو و همکاری های منطقه ای مهم است و من از ابتکار منطقه ای دبیرکل استقبال می کنم.

دبیرکل سازمان ملل متحد با تاکید بر لزوم حذف سلاح های هسته ای در جهان و لزوم حذف سلاح های کشتار جمعی در خاورمیانه، تاکید کرد: بحث هسته ای برای ما بسیار مهم است و به سازش و سازش وابسته هستیم. انعطاف پذیری در رابطه با طرف های مذاکره در این مرحله بیشتر تاکید کرده ایم.

وی ابراز امیدواری کرد با ارائه بستر جدید دبیرکل، گام های جدیدی برای همگرایی بیشتر در منطقه خلیج فارس برداشته شود.

آقای گوترش همچنین از وضعیت غزه ابراز نگرانی کرد و تاکید کرد: ما با دوستان خود در غزه در تماس هستیم تا اقدامات سازنده را آغاز کرده و فورا حملات را متوقف کنیم.

وی همچنین در خصوص بحران یمن از تلاش ها و موضع سازنده جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از تداوم آتش بس قدردانی کرد و خواستار تداوم نقش موثر ایران برای حل و فصل سیاسی بحران یمن شد.

311311

دکمه بازگشت به بالا