امید کاروان ایران در المپیک به کشتی است/از این رشته حمایت می‌کنیم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

امید کاروان ایران در المپیک به کشتی است/از این رشته حمایت می‌کنیم - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از فدراسیون کشتی، مجمع عمومی عادی سالیانه فدراسیون کشتی صبح امروز یکشنبه (15 خردادماه) با حضور محمد شروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش برگزار شد. . و جوانان و اعضای مجمع در فدراسیون کشتی.

سید محمد شروین اسبقیان در این مجمع گفت: من بزرگ شدم و با ورزش زندگی کردم، ورزش قهرمانی انجام دادم و مربی، رئیس شورای کشتی، رئیس فدراسیون، مدیرکل و معاون وزیر ورزش و من بوده ام. حتی آبیاری علف ها و شب ها اینجا نیامدم. این را می گویم که بگویم این چیزی که می گویم تعارف نیست. وقتی نام کشتی می آید اولین چیزی که به ذهن خطور می کند شجاعت، فداکاری و فداکاری است. یکی از رشته های خاص من دو سرعته است، اما وقتی کلمه کشتی می آید یاد ارزش های پهلوان تختی و شهید هادی می افتد. کشتی هم ورزش است و هم یک فرهنگ. کشتی در بدو ورود و همینطور در هنگام خروج تشک را می بوسد و ارزش به کشتی تعلق می گیرد.

اسبقیان تصریح کرد: کشتی به دلیل همین شخصیت قهرمانانه برای ورزش کشور مهم است و معتقدم کشتی در تاریخ المپیک و بازی های آسیایی ورزش کشور را شکل داده است. بنابراین وقتی می گویند از کشتی باید حمایت کرد این یک باور است و در دستور کار وزارت ورزش و جوانان قرار دارد و تاکید و اجرا می شود.

معاون وزیر ورزش گفت: انشالله امید کاروان ورزشی ما در المپیک کشتی است و خود وزیر نیز دستور داده که به کشتی توجه ویژه شود. گزارشی که فدراسیون کشتی ارائه کرده بسیار خوب است و خستگی و شادی را از ما می گیرد و من نگفتم در کشتی کارهای بزرگی انجام شده است. من خودم رئیس فدراسیون بوده ام و کارهای انجام شده در کشتی بسیار خوب است و این کارها قابل مقایسه با کارهای دیگر نیست و منحصر به فرد و بسیار ارزشمند است.

اسبقیان با اشاره به کسب عناوین و مدال های فراوان در کشتی بیان کرد: در کنار این قهرمانی انجام فعالیت های فرهنگی در فدراسیون بسیار خوب است و مسائل فرهنگی بسیار مهم است و این دغدغه مقام معظم رهبری است.

وی افزود: از اقدامات انجام شده تقدیر می کنیم که در کنار کار قهرمانانه و مدنی، کار فرهنگی نیز با قوت انجام می شود. و معتقدم کار آماده سازی دو بال دارد یکی آمادگی جسمانی و دیگری آمادگی روحی و روانی. بنده نماینده قهرمان هستم، ابتدا به شما تبریک می گویم و همیشه تشکر می کنم و همیشه در خدمت جامعه کشتی هستم. درب اتاقم به روی رئیس شورا باز است و به دنبال رفع مشکل هستم.

دکمه بازگشت به بالا