اقتصادی

امضای قرارداد اجرای ۸ طرح در میدان‌های مشترک نفتی و گازی در دهه فجر

وزیر نفت گفت: در دهه فجر قرارداد اجرای 8 پروژه در میدان ترکیبی نفت و گاز به ارزش 14 میلیارد دلار منعقد می شود.

به گزارش میجیک، جواد اوجی روز یکشنبه (19 بهمن) در جلسه هیات دولت که به ریاست سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور برگزار شد، گزارشی از افزایش سرمایه گذاری در صنعت نفت در دولت مردمی ارائه کرد. در اجرای 182 طرح بزرگ در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و پخش و پالایش از بهره برداری 132 طرح به ارزش بیش از 28 و نیم میلیارد دلار خبر داد.

وی با بیان اینکه 50 پروژه دیگر به ارزش 47.5 میلیارد دلار در دست اجراست، افزود: افزایش یک میلیون و 200 هزار بشکه ای تولید نفت و 50 میلیون مترمکعب تولید گاز از ابتدای دولت تاکنون 63 میلیون مترمکعب ظرفیت پالایش گاز خام. افزایش چشمگیر جمع آوری گاز فلر نیز با 10 میلیون مترمکعب و افزایش تولید 48 هزار بشکه نفت از جعبه مشترک بخشی از سود طرح های عملیاتی وزارت نفت بوده است.

وزیر نفت از افتتاح 15 پروژه بزرگ در این بخش به ارزش 2.2 میلیارد دلار در بخش بالادستی و پایین دستی خبر داد و اظهار داشت: همچنین در دهه فجر قرارداد اجرای 8 پروژه در حوزه ترکیبی نفت و گاز منعقد شد. 14 میلیارد دلار

بر اساس اعلام وزارت نفت، امضای تفاهم نامه امکان سنجی ورود مجتمع پتروشیمی متانول به حوزه تولید سوخت از فرآورده های متانولی، خبر مهم دیگری است که به اوج خود رسیده و حاکی از عملیاتی شدن این طرح است. اجرا شد. در 2 سال

در ادامه جلسه هیات وزیران روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصادی رئیس جمهور دانش بیان از ساخت پمپ های چندفاز تلمبه خانه میدان نفتی توسط دانش بنیان خبر داد. شرکت بیان و بیان کرد: این پمپ ها که ساخته شده به برکت سیاست های دولت در حمایت از تولید محموله است، اول اینکه محصولی بسیار استراتژیک هستند که تولید نفت را بین 5 تا 7 هزار بشکه در روز افزایش می دهند که در نتیجه هر پمپ افزایش می یابد. درآمد با حداقل 100 میلیون دلار در سال و جلوگیری از هدر رفت 5 میلیون متر مکعب گاز برای تزریق به چاه.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا