الگوهای تربیتی خانواده باید در موقعیت تهدید به روز شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، همایش بین المللی خانواده مقاوم؛ چالش های اخلاقی در دنیای در حال تغییر یک روز از مرکز همایش شروع شد.

حجت الاسلام محمدرضا صابی نژاد رئیس پژوهشکده زن و خانواده درباره شکل گیری ایده همایش گفت: معادله رهبری در شرایط تهدید با معادله رهبری در جایگاه قدرت متفاوت است. . گاهی اوقات از الگوی رهبری قدرت در موقعیت های تهدید استفاده می کنیم. در گذشته پدران همیشه به فرزندان خود نصیحت می کردند و به آنها درس های اخلاقی مانند قناعت می دادند، همه پدرها در این موضوع یکسان هستند. این بازار بر پایه رضایت است و مردم به رضایت می بالند.

وی افزود: امروز پیام مصرف در بازار، رسانه ها و مردم مطرح می شود و خانواده در شرایط متضادی گرفتار می شود که برخلاف پیام اخلاقی که به کودک داده می شود، کودک دست به کارهای غیراخلاقی زیادی می برد. پیام آیا در چنین شرایطی خانواده می تواند مانند گذشته رهبری کند؟

صابی نژاد در ادامه گفت: این خانواده از اطراف در معرض تهدید هستند و فقط فضای مجازی نیست. علم در پارادایم پست مدرن نیز بخشی از تهدید است.

وی افزود: نظام آموزشی رسمی ما باید با شناخت وضعیت تهدید، الگوی آموزش خانواده و الگوی مدیریت شهری را به روز کند. سیاستگذاران ما باید بدانند که ما یکی داریم چالش ما با جدید روبرو هستیم نئولیبرالیسم و سرمایه داری جدید، فردگرایی و اومانیسم، جامعه سردرگمی را گسترش داد می بینم دور زدن هرگونه توهم قدرت در مواضع سیاستی و برنامه ای کم اهمیت باعث می شود از ظرفیت خوبی استفاده نکنیم.

رئیس پژوهشکده زن و خانواده تصریح کرد: سوال اساسی این است که در شرایط تهدید چه باید کرد تا خانواده مستحکم شود و افکار و ارزش ها در نسل آینده نهادینه شود و کودکان در این امر شناگر باشند. آب خروشان این هدف و ایده اصلی کنفرانس است.

وی در ادامه مسیر طی شده برای رسیدن به این هدف را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در کنار مقالات علمی و کتب و ویژه، مسیر دوم ما مصاحبه علمی با اندیشمندان و صاحب نظران است که کار آن دو جلد 600 صفحه است. به این ترتیب با چهره ای ناشناخته مواجه می شویم که برکت نسل بعد از انقلاب و دهه است شصت به این معنا که.

وی افزود: راه سوم نشست علمی است. بیش از سی نشست علمی در این زمینه فرا گرفتن و آموزش و پرورش، 10 نشست، نشست در حوزه اخلاق و فلسفه اخلاق، 3 نشست در حوزه سینما، نشست با جامعه شناسان، سیاست گذاران و معماران شهری برگزار و گزارش های علمی تدوین و سه اثر افتتاح می شود. . .

صابی نژاد همچنین گفت: راه دیگر ترجمه آثار است. فرض ما این است که برخی افراد قبل از ما با این فضای فردگرایانه مواجه شده اند. بنابراین برای اینکه متوجه شویم کارشناسان خانواده و اخلاق شناسان در این زمینه چه می کنند و بتوانیم ادبیات موجود در جامعه علمی را گزارش کنیم، به سراغ ترجمه می رویم. یکی از جامعه شناسان جستجو کرد و کتاب های مربوطه را به ما معرفی کرد که از انگلیسی ترجمه شده و کتاب امروز افتتاح می شود.

وی افزود: مسیر دیگر ما تجربه نوشتن است. با کارشناسان پژوهشکده باقرالعلوم سازمان تبلیغات به عنوان مشاور رفتیم. ادبیات تولید شده در کشور ما در این زمینه نزدیک به صفر است. اما ما تجربه خوبی در این زمینه داریم و اگر ویژگی های افراد و نهادهای این تجربه را در نظر بگیریم، می توانیم قواعدی را برای شکل ادبی موضوع برای خودمان پیدا کنیم.

وی همچنین گفت: نسل جدید بعد از انقلاب تجربه جدیدی در حوزه مدرسه سازی دارند و روانشناسان ما نیز تجربه جدیدی از این نسل در حال تغییر دارند که باعث می شود بدانیم از چه مسیری به سرات رسیده اند.

سیس نژاد استفاده از ظرفیت کارشناسی خارجی را یکی دیگر از روش ها عنوان کرد و گفت: تعدادی از این افراد هستند و به دلیل محدودیت هایی که دولت لیبرال ایجاد کرده است نمی توانیم از برخی دیگر استفاده کنیم.

وی در این خصوص گفت: در سال های اخیر آمریکا، کانادا و سایر کشورها محدودیت های سختی را برای همکاری نیروهای علمی و دانشگاهی با ایران اعمال کرده اند. حتی در ارتباطات ویدیویی، کشورهایی که خود را مکان آزادی می دانند، تحمل کمی برای مشکلات علمی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: اما با توجه به سمینار در دو سه سال اخیر نشان داد که مدرنیته در فرم بوی می دهد. LGBT و همجنسگرا و مشکلات دیگر آنقدر زیاد شده که شاخک های متخصصان حساس شده است. این فرصتی است برای شکل دادن به جریان خانواده و اخلاق. خانواده طبیعی طرفداران زیادی دارد و خانواده گرایی صدای قوی در مقیاس جهانی دارد.

سسنژاد در پایان گفت: سهم بانوان در این همایش در طراحی، برنامه ریزی و اجرای همایش بسیار مهم است. این همایش حاصل حمایت و همکاری معاونت کتابخانه ملی است بین المللی دفتر مقام معظم رهبری وزارت ارشاد، مجتمع های شهرداری و سایر نهادها است.

در زیر نشست تخصصی با موضوع ابعاد آموزشی خانواده های تاب آور، آسیب ها، چالش ها و ظرفیت تاب آوری خانواده، خانواده های تاب آور در دولت و سیاست گذاری، زندگی جنسی خانواده، توسعه خانواده در معاصر برگزار می شود. دوره زمانی.

دکمه بازگشت به بالا