مطالب میجیک

الهام هاشمی: با همه مشکلات عملکرد تیم تفنگ در المپیک قابل قبول بود

سرمربی اسلحه ملی عملکرد تیمش در المپیک 2020 توکیو را نشان می دهد که حتی کسری ها و مشکلات را برطرف می کند و می گوید: “در قهرمان بزرگ جهان ، فقط 8 نفر فینالیست خواهند شد.”

الهام هاشمی در گفت وگو با میجیک ، در مورد عملکرد تیم ملی تفنگ در المپیک توکیو اظهار داشت: اگرچه تیم ملی تفنگ کشورمان در المپیک توکیو مدال نگرفت اما عملکرد ورزشکاران این رشته کاملا رضایت بخش است. همه مشکلات و کاستی ها “.

صداقت با تفنگ شکاری به فینال نرسید

سرمربی تیم ملی تفنگ در مورد عملکرد مهیار صداقت در تفنگ بادی مردان گفت: مهیار صداقت با امتیاز 629.1 با اختلاف تنها 0.1 امتیاز نتوانست به فینال برسد و در المپیک به شماره نهم برسد. این زمانی است که رکورد تفنگ بادی مردان ایران در المپیک ریو 622.2 بود.

وی گفت: “همچنین در دسته تفنگ بادی مردان ، قهرمان بزرگ پس از مهیار ، که از کامینسکی روس بود ، که 16 مدال طلا ، 10 نقره و 5 برنز جهان را کسب کرد ، هند پانوار ، در تفنگ بادی جهان در رتبه 2 قرار گرفت و برنده شد. 7 طلا ، 2 نقره و 2 مدال. »برنز جهانی ، کومار هند را انتخاب کرد که دارای 3 مدال نقره و 2 مدال برنز جهان و دیگر قهرمانی است که نام و دستاوردهای آنها در اینجا ذکر نشده است. حتی اشتون پنی مجارستانی ، شماره یک تفنگ بادی مردان و دارای 11 مدال طلا ، 11 نقره و 13 برنز با امتیاز 629.4 ، تنها سه دهم از مهیار بالاتر است و با کسب مقام هفتم به فینال رسید.

تنها 8 برنده بزرگ فینالیست خواهند شد

هاشمی گفت: در رشته تیراندازی ورزشکاران از همه نوع ، گاهی بیش از صد نفر در مسابقات جهانی ، همه رقبا و تنها هشت نفر اول که به فینال راه یافتند. هیچ حذف حذفی وجود نداشت و رتبه نهم تا نهایی بلافاصله پس از دور مقدماتی مشخص شد. جملاتی مانند حذف ابتدایی از این نظر معنایی ندارند.

تیم اسلحه مخلوط با 15 تیم شماره 15 را به دست آورد

وی در مورد عملکرد صداقت و خدمات در ترکیب تفنگ بادی گفت: “تیم تفنگ ، اگرچه 14 تیم را ترک کرد ، از جمله دو تیم از صربستان ، دو تیم از استرالیا ، کرواسی ، دانمارک ، بلاروس ، ایتالیا ، جمهوری چک ، آرژانتین ، مصر ، “یک تیم از کره جنوبی ، ژاپن و هند با اختلاف 3 امتیاز به شماره 15 رسیدند و به مرحله بعد صعود نکردند ، در حالی که یک تیم تپانچه مختلط پس از ترک 12 تیم به مرحله بعدی صعود کرد و در نهایت به شماره 5 رسید. این توضیحات تنها اسلحه تیم های مختلط را نشان می دهد.

ورزشکار انگلیسی که دارای رتبه جهانی در ماده 3 است ، تنها 2 امتیاز از نجمه خدمتی جلوتر رفت

هاشمی در مورد عملکرد نجمه خدمتی و فاطمه کرم زاده در موقعیت تفنگ زنان سه ادامه می دهد: نجمه خدمتی با امتیاز 1165 شماره 18 و فاطمه کرم زاده با امتیاز 1163 شماره 22 است. در همین حال مکینتاش انگلیسی که دارای رتبه جهانی در این زمینه را دارد و بیشترین تمرینات را با بهترین امکانات برای آماده سازی برای المپیک زیر نظر پدرش که مربی خود او بوده ، پشت سر گذاشته است و با 1167 امتیاز در جایگاه چهاردهم ایستاده است.

شرایط تیم های ملی در المپیک ریو و توکیو متفاوت است

هاشمی عملکرد زنان ایرانی در بازی های المپیک ریو و توکیو را با سه اسلحه مقایسه کرد و گفت: در المپیک ریو ، جایی که تعداد اسلحه های سه گانه مخصوص زنان نیمی از تعداد 60 اسلحه فعلی است ، نجمه خدمتی با یک اسلحه به فینال رسیده است. امتیاز 583 و مه لقا تیرانداز دوم است. ایران در المپیک ریو 574 امتیاز کسب کرده است. شاید با دو برابر شدن المپیک ریو ، در صورت دو برابر شدن قطب ها در این المپیک ، بتوان مقایسه ای انجام داد. اما با توجه به وضعیت کلی کشور در سال 2016 (2016) و امکانات و بودجه ای که فدراسیون برای مربیان خارجی تیم های اسلحه قبل از المپیک ریو فراهم کرده است ، نتایج بسیار خوبی از تیراندازان ایرانی را در این المپیک خواهیم دید.

او گفت که از سه قهرمان تفنگ زنان از چین ، دومین قهرمان کره جنوبی که رقیب تفنگ سه حالته در جهان است ، ایتالیا ، کوبا ، جمهوری چک ، صربستان ، مجارستان ، دانمارک ، ازبکستان ، فرانسه ، هند ، مالزی ، مغولستان ، پورتوریکو ، مصر ، استرالیا و اندونزی پس از نمایندگان کشورمان.

در ریو ، با وجود امکانات بهتر ، نمرات مشابهی در هر سه موقعیت مردان ثبت شد

هاشمی در مورد عملکرد صداقت در تفنگ سه نفره مردان اظهار داشت: مهیار صداقت با 1168 امتیاز در رده 20 قرار گرفت (همان نیکولو مارکو ایتالیا که 3 مدال طلا ، 6 نقره و 7 برنز داشت). در المپیک قبلی ، علی رغم شرایط بسیار بهتر ، پوریا نوروزیان همین امتیاز را کسب کرده است. مهیار صداقت در میدان 19 قهرمان از ایالات متحده ، اوکراین ، صربستان ، کره جنوبی ، لیتوانی ، نماینده دوم هند ، یکی رتبه دوم جهان ، دو نماینده از استرالیا ، دانمارک (رتبه هشتم جهان) ، ایتالیا ، دوم نمایندگان ژاپن میزبان بازی ها ، مکزیک ، آرژانتین ، عمان ، ترکیه ، مصر و ونزوئلا هستند.

کرم زاده با تفنگ بادی در رتبه چهارم جهان قرار دارد

هاشمی در مورد تفنگ بادی بانوان گفت: فاطمه کرم زاده با امتیاز 624.9 در رتبه 23 المپیک و 27 قهرمان دیگر المپیک از جمله شماره 4 از چین تایپه ، قهرمان صربستان با 9 مدال طلا ، 4 نقره و 5 برنز جهانی ، کرواسی قهرمان 13 مدال طلا ، 10 نقره و 9 برنز ، قهرمان هند 2 طلا ، 3 نقره و 1 برنز جهان کسب کرد همچنین تیراندازان دانمارک ، ژاپن ، استرالیا ، قرقیزستان ، بلاروس ، مغولستان ، اندونزی ، کوبا ، مصر ، آرژانتین ، جمهوری خواهان آزمون و ….. به دنبال او هستند.

وی گفت: همچنین در این مقاله ، آرمینا صادقیان ، جوانترین عضو کاروان ایران که با کسب چهارم در جهان سهمیه المپیک را کسب کرد ، 622.6 سانتی متر امتیاز گرفت و 20 تیرانداز برتر جهان پشت سر او هستند. المپیک ریو که تعداد تفنگ بادی بانوان 40 عدد بود ، الهه احمدی قهرمان شایسته کشور با امتیاز 417.8 به فینال رسید و نجمه خدمتی با نمره 415.7 شماره ده بود. می خواهم اشاره کنم که تیم تفنگ بادی بانوان ایران متشکل از نجمه خدمتی ، فاطمه کرم زاده و آرمینا صادقیان کمتر از یک ماه پیش در جام جهانی تیراندازی در اوسیک کرواسی و در بخش انفرادی فاطمه کرم زاده مدال طلای جهان را کسب کردند. که بالاترین امتیاز را کسب کرد در بین همه شرکت کنندگان ، مردان و زنان در جام جهانی ، با رکورد 633.6 (تنها 0.4 در رکورد جهانی) ، او به فینال رسید تا اولین شود ، و در نهایت چهارم جهان را در این مسابقات کسب کرد.

در دهمین المپیک ، نمره مکان را تعیین می کند

سرمربی اسلحه ملی گفت: بدیهی است همه شرکت کنندگان در المپیک به جز یک یا دو نفر مجاز به گرفتن وایلد کارت به عنوان قهرمان جهان هستند و پیش بینی نتایج غیرممکن است. جایی که شرکت کنندگان تقریباً 50-40 در تمام سطوح در هر رشته با هم رقابت می کنند ، امتیاز دهم ، که در واقع هیچ تفاوتی ندارد ، موقعیت تیراندازان را تعیین می کند. تقریباً هر کشور دیگری که این موضوع را می داند ، دوست دارد هر جایگاهی در المپیک کسب کند زیرا کسب سهمیه المپیک بسیار نشان داده می شود. برخی از کشورهای پیشرو در تیراندازی ، مانند آلمان ، که یک حلقه تیراندازی در سراسر جهان است ، انگلستان ، سوئیس ، اتریش ، فرانسه ، فنلاند ، … موفق به کسب سهمیه با تفنگ بادی یا در سه موقعیت مرد نشدند!

تیرانداز آمریکایی و مربیانش از سابقه نجمه خوشحال بودند ، اما من گریه های بیمار نجمه را دیدم.

“چیزی که من هرگز فراموش نخواهم کرد این است که پس از مسابقه سه امتیازی ، تیرانداز آمریکایی که سالها در بهترین شرایط و بهترین تجهیزات و مهمات در سرتاسر جهان تمرین کرده بود ، پس از کسب رکورد 1167 با خوشحالی مربی را در آغوش گرفت ، اما من شاهد اشکهای نجمه بود خدمات وی دردناک بود ، او فقط نیم ماه با گلوله تمرین کرده بود و با وجود مشکلات و کاستی های زیاد ، و در باد نسبتا شدید در روز مسابقه ، به رکورد 1165 رسیده بود ، که فقط دو امتیاز کوتاه است یک تیرانداز بین المللی انگلیسی و هند و لهستان تحت تأثیر قرار گرفته اند!

دستیابی به رتبه ای که منجر به مدال نمی شود نباید زیر سوال برود

او گفت: “امیدوارم روزی روزنامه نگاران ، مسئولان ورزش و افرادی که صاحب کشور هستند با رشته های مختلف تیراندازی آنها را بشناسیم ، بنابراین او نیازهای مختلف را می داند تا مدال طلا را به مدال طلای جهان برساند. و جواد فروغی قهرمان المپیک. درباره ایده آل قابل قبولی که منجر به کسب مدال یا راهیابی به فینال نشود ، سوال نکنید. با این حال ، این حق مسلم برای مردم ایران است که ضروری است از همه قهرمانان خود مدال بگیرند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا