الهام علی‌اف: در جنگ قره‌باغ به‌طور گسترده از پهپادهای اسرائیلی استفاده کردیم

در آستانه اولین یادبود جنگ قره باغ (27 سپتامبر 2020) ، الهام علی اف ، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان ، در مصاحبه ای ، جزئیات جدیدی در مورد عملیات موسوم به “مشت آهنین” علیه ارمنستان ، فارس ارائه کرد. خبرگزاری خبر داد.

“یک روز فراموش نشدنی با این خبر آغاز می شود: وزیر دفاع به ما می گوید که موقعیت ما موازی است. مرز و برخی شهرها توسط توپخانه ارمنستان مورد حمله قرار گرفته است.”

“در همان روز ما توانستیم اولین خط دفاعی دشمن را از بین ببریم و پس از آن تنها 44 روز پیشروی کردیم!”

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در مورد روند مدیریت جنگ گفت: “من هر روز با وزیر دفاع ، خدمات مرزی دولتی ، وزیر کشور ، سرویس امنیت دولتی و سرویس اطلاعات خارجی ملاقات می کنم. در این جلسات ، موارد زیر را بررسی می کنیم. وضعیت امروز ، کاستی ها را شناسایی کنید و برنامه هایی را برای روز بعد برنامه ریزی و تصویب کنید. “بنابراین ، فعالیت های روزمره بسیار فعال وجود دارد و در بسیاری از موارد ، اقدامات و عملیات ما بسیار شگفت آور است.”

استفاده از پهپادهای صهیونیستی

وی در پاسخ به سوالی از دفاع ملی روسیه در مورد استفاده از بسیاری از هواپیماهای بدون سرنشین در جنگ قره باغ ، گفت که تاکنون هیچ پهپادی در این مقیاس استفاده نشده است.

الهام علی اف افزود: “تا جنگ دوم قره باغ ، هواپیماهای بدون سرنشین در مقیاس دیگر و با کارایی بیشتر مورد استفاده قرار نمی گرفتند.” ما خرید پهپاد را از مدت ها پیش – بیش از 10 سال پیش – آغاز کردیم. این سلاح توسط اسرائیل ساخته شده است. ما در جنگ کوتاه مدت در آوریل 2016 تحت تسلط بودیم و از آن استفاده کردیم. “برای طرف ارمنی بسیار شگفت انگیز است.”

او گفت که باکو به اصطلاح “Sky Striker” و هواپیمای بدون سرنشین Harop را از اسرائیل خریداری کرده است ، و این دیگر یک راز نیست. پهپادها برای شناسایی و جنگ استفاده می شوند.

پهپاد
تصویر تبلیغاتی بمب گذار انتحاری هاروپ در جنگ قره باغ

الهام علی اف در مورد خرید یک هواپیمای بدون سرنشین ترکیه گفت: در آن زمان [۲۰۱۶] مجتمع صنعتی نظامی ترکیه هنوز تولید پهپاد را آغاز نکرده است. اما به محض این که این اتفاق افتاد ، ما اولین خریداران خارجی پهپاد Bayraktar TV2 شدیم که از نظر شناسایی دقیق و حملات بسیار مثر است. “

فرمانده نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان توضیح داد: “در مورد Bayraktar TV2 ، او در طول جنگ 44 روزه به پرواز خود ادامه داد. گاهی اوقات ، شرایط آب و هوایی موانعی ایجاد می کند ، اما به دلیل هوای معمولاً صاف ، این هواپیماهای بدون سرنشین تقریباً هر روز استفاده می شود ، ممکن است اختلالات جزئی ایجاد شود. “البته ، مهارت های زیادی برای هماهنگ سازی و همگام سازی استفاده همزمان از هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیلی و ترکی و فهرستی از اهداف مختلف مورد نیاز است.”

علی اف در مورد دقت بالای فضاپیماهای ترکیه گفت که او یکی از عوامل اصلی پیروزی در جنگ بود ، زیرا ارتش ارمنستان از نظر روانی سقوط کرد و بسیاری از خدمه تانک از ترس اهداف تانک را رها کردند. وی تاکید کرد که دقت هواپیمای بدون سرنشین بدون بدنه بی بدیل است.

در بخشی دیگر از مصاحبه ، رئیس دولت باکو با ابراز تمایل به امضای توافق نامه نظامی با روسیه ، گفت که روابط قوی بین جمهوری آذربایجان و روسیه وجود دارد و باکو از مقامات روسی درخواست خرید سلاح از روسیه را داشت. به

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا