مطالب عمومی

الشرق الاوسط: طرح آمریکا برای حل بحران سوخت لبنان نیازمند موافقت سوریه است

طرح ایالات متحده برای اتصال شبکه های برق و گاز لبنان به اردن و مصر ، که اخیراً پس از اعلام اعزام نفتکش های ایرانی به لبنان پیشنهاد شد ، نیاز به تأیید سوریه دارد.

به گزارش میجیک ، پنجشنبه گذشته به نقل از میدل ایست نیوز ، دوروتی شیا سفیر آمریکا در بیروت در تماس تلفنی با رئیس جمهور لبنان تاکید کرد که تصمیم دولت آمریکا مبنی بر قطع خطوط انتقال برق از اردن به لبنان با عبور از خاک سوریه به واردات کمک می کند. گاز از مصر

البته این پیشنهاد جدید نیست و سعد حریری ، نخست وزیر سابق ، پیش از این در سفر به قاهره و دیدار با عبدالفتاح السیسی در مورد این موضوع بحث کرده بود.

در همان زمان ، اردن با ایالات متحده تماس گرفت تا از معافیت از تحریم های سوریه برای ترسیم این خط درخواست کند.

خط لوله گاز عربستان از مصر به اردن و از آنجا به سوریه و از حمص به دیر عمار در شمال لبنان منتقل می شود. لبنان در سال 2008 از این خط لوله استفاده کرد.

پیشتر فواد سینیوره ، نخست وزیر سابق لبنان گفته بود که گاز مصر در تجارت به سوریه رسیده است و سوریه به جای ارسال گاز مصر به لبنان گاز می دهد و افزود که این وضعیت دو سال به طول انجامیده است. کنار کشید و ایستاد.

اجرای این طرح مستلزم مذاکرات سیاسی با سوریه برای از بین بردن محدودیت های انتقال سرزمین و آزادسازی کل کشور از تحریم های شاهنشاهی است. لازم به ذکر است که خود سوریه در زمینه تامین سوخت با مشکلات جدی روبرو است.

علاوه بر این ، لوری حیتایان ، کارشناس انرژی تأکید کرد که لبنان برای زیرساخت های انتقال گاز از دیر عمار به نیروگاه ها برای استفاده در این پروژه نیاز دارد.

وی گفت که لبنان دارای چهار نیروگاه بزرگ است ، از جمله دیر عمار در شمال ، الزوق و الجیاء در جبل و الظهرانی در جنوب ، و گاز وارداتی باید بین آنها توزیع شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا