اقتصادی

اقتصاد آمریکا منقبض شد – میجیک

تولیدات ایالات متحده در ژوئن برای سومین ماه متوالی کاهش یافت و معیاری از قیمت‌های پرداختی کارخانه‌ها برای نهاده‌ها در بحبوحه تقاضای ضعیف برای کالاها به پایین‌ترین حد در شش ماه گذشته رسید که نشان می‌دهد تورم ممکن است به کاهش ادامه دهد.

به گزارش میجیک، موسسه مدیریت تامین اعلام کرد که شاخص مدیران خرید تولیدی از 48.7 در اردیبهشت ماه به 48.5 در ماه گذشته رسید. PMI بالای 50 نشان دهنده رشد در بخش تولید است که 10.3 درصد از اقتصاد را تشکیل می دهد.

اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز انتظار داشتند که شاخص مدیران خرید به 49.1 برسد. تولید به دلیل افزایش نرخ بهره و کاهش تقاضا برای کالاها تحت فشار است.

داده های دولت در هفته گذشته نشان داد که تولید با نرخ سالانه 4.3 درصد در سه ماهه اول کاهش یافته است که بیشتر این کاهش مربوط به کالاهای بادوام بوده است.

فدرال رزرو از جولای گذشته نرخ بهره یک شبه را در محدوده فعلی بین 5.25 تا 5.5 درصد نگه داشته است. فدرال رزرو نرخ بهره را از سال 2022 به میزان 525 واحد افزایش داده است تا تورم را مهار کند.

به گزارش رویترز، تولید در کارخانه ها برای اولین بار از فوریه کاهش یافت. زیرشاخص تولید از 50.2 در اردیبهشت به 48.5 کاهش یافت.

کل بازار کار در حال سرد شدن است. بر اساس نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان، دولت احتمالا روز جمعه گزارش می دهد که حقوق و دستمزد غیرکشاورزی پس از به دست آوردن 272 هزار شغل در ماه مه، 195000 شغل در ژوئن افزایش یافته است. انتظار می رود نرخ بیکاری بدون تغییر در 4 درصد باقی بماند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا