اقتصادی

افزایش ۵ درصدی مصرف بنزین منطقه تهران در ایام نوروز

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تهران با اشاره به توزیع روزانه 18 میلیون لیتر بنزین در منطقه تهران از ابتدای سال جاری تاکنون گفت: این میزان مصرف معادل 25 درصد کل مصرف است. . کشور و نیازمند مدیریت صحیح مصرف است، برای این منظور لازم است که متناسب با استفاده از کارت سوخت شخصی ما را در این جاده همراهی کند.

به گزارش میجیک، فریدون یاسمی افزود: منطقه تهران از نظر میزان مصرف محصول تفاوت زیادی با سایر مناطق دارد به طوری که حدود 25 درصد از کل مصرف کشور در این منطقه توزیع می شود که کنترل و کنترل بیشتری را می طلبد. نظارت بر این امر باعث افزایش توزیع محصولات می شود تا شهروندان در این زمینه با کمبود مواجه نشوند.

وی ادامه داد: توزیع حجم این محصول نیز نیازمند نظارت دقیق و تلاش بیشتر است و با توجه به اینکه سوخت سرمایه ملی است مدیریت صحیح مصرف نیازمند همت جمعی و حفاظت ملی و فعالیت های متعدد است.

مردم باید از کارت سوخت شخصی خود برای پر کردن سوخت استفاده کنند

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه پیشنهاداتی برای مدیریت صحیح مصرف سوخت ارائه شده که مدیریت مصرف به عهده خود مردم گذاشته شده است، اظهار کرد: اکنون در همه جایگاه های سوخت در هر نازل وجود دارد. یک کارت رایگان با موقعیت است که به منظور استفاده از آن در زمان نیاز در نظر گرفته می شود، اما متاسفانه در بسیاری از موارد مشاهده می شود که هموطنان از کارت سوخت شخصی استفاده نمی کنند و فقط از اورژانس استفاده می کنند. کارتی که در برخی جایگاه ها باعث رشد مصرف بنزین می شود و گاهی منابع خارج از شبکه سوخته است

یاسمی با تاکید بر لزوم استفاده مردم از کارت سوخت شخصی به منظور مدیریت بهتر زنجیره تامین سوخت در کشور، گفت: 60 لیتر سهمیه بنزین سطح 1 و 150 لیتر سهمیه بنزین سطح 2 به صورت ماهانه در BBM خصوصی شارژ می شود. کارت که به این میزان برای مصرف می باشد روزی یک دستگاه خودروی شخصی کافی است لذا نیازی به استفاده از کارت پارک رایگان جز در مواقع ضروری نیست و تقاضا دارم استانی ها و همشهریان فقط بصورت خصوصی از آن استفاده کنند. کارت BBM تا بتوانیم از سرمایه های این کشور حفاظت و حراست کنیم.

نیاز به پیگیری درخواست های تکراری کارت BBM در کیوسک های اداره پست

وی در تشریح روند صدور کارت سوخت المثنی تصریح کرد: اکنون این فرآیند به روز شده و تقریباً می توان گفت از سال 1401 درخواستی باقی نمانده و طی 10 تا 15 روز درخواست جدید صادر می شود. درخواست ما این است که چون تعدادی از این کارت ها قبلا صادر شده و در دفاتر پست موجود است، برادران به باجه ها مراجعه و کارت BBM خود را دریافت کنند.

افزایش 5 درصدی مصرف بنزین در تهران در ایام نوروز

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تهران با اشاره به افزایش 5 درصدی مصرف بنزین در ایام نوروز گفت: مصرف بنزین در منطقه تهران از جمله شهر تهران و شهرستان های شهریار، شهریار، اسلامشهر، ورامین، فیروزکوه، دماوند و پاکدشت در ایام نوروز نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد رشد داشته است.

یاسمی افزود: 87 درصد از مصرف نفت و گاز منطقه در سال گذشته به نیروگاه و بخش حمل و نقل اختصاص یافت و برای کنترل و حفظ زنجیره توزیع فرآورده های نفت و گاز در حوزه حمل و نقل و نیروگاه جلسات متعددی برگزار شد. . با مدیرعامل نیروگاه برگزار شد. ما رانندگان نفتکش و دیگر عوامل توزیع را دستگیر کرده ایم.

احداث 9 جایگاه جدید عرضه سوخت در منطقه تهران

وی درباره مراکز عرضه سوخت در منطقه تهران گفت: در حال حاضر 348 جایگاه عرضه سوخت مایع و حدود 185 جایگاه CNG در منطقه تهران وجود دارد و ساخت 8 جایگاه جدید سوخت مایع و یک جایگاه عرضه CNG در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تهران درباره روند تملک زمین برای ساخت جایگاه جدید در تهران نیز اظهار کرد: مذاکرات و رایزنی هایی در این زمینه برای ایجاد چند جایگاه تک سکوی توسط شهرداری در تهران انجام شده است.

یاسمی تاکید کرد: همچنین از برخی شرکت های دانش بنیان برای نصب جی پی اس دعوت کرده ایم تا خرید و توزیع محصولات داخلی نفتکش ها انجام شود که یکی دو شرکت اعلام آمادگی کرده اند و به محض اینکه به این نتیجه رسیدیم که آنها می توانند فرآیند را انجام دهند، به سمت توافق حرکت خواهند کرد و کلید خواهند خورد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا