افزایش گواهی اسقاط خودروهای بار درون شهری/ تفاهم با سه خودروساز برای نوسازی و توسعه ناوگان

خودرو | خودروساز

افزایش گواهی اسقاط خودروهای بار درون شهری/ تفاهم با سه خودروساز برای نوسازی و توسعه ناوگان

مدیرعامل اتحادیه سازمان های حمل و نقل کالای شهرداری های کشور از افزایش ارزش گواهی اسقاط خودروهای باری درون شهری خبر داد و گفت: با سه خودروساز داخلی برای توسعه ناوگان بار سبک و پنج هزار دستگاه تفاهم صورت گرفته است. تا پایان سال به متقاضیان تحویل داده می شود.

سید محمد حسین سیف السادات در گفت وگو با میجیک. وی به اقدامات دولت سیزدهم و اتحادیه در راستای توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل بار اشاره کرد و با ابراز تأسف از اینکه در دهه 90 هیچ گام مثبتی در خصوص نوسازی ناوگان برداشته نشد، افزود: در سال سیزدهم. دولت اقدامات خوبی در زمینه نوسازی ناوگان مسافربری و همچنین در زمینه نوسازی زیرساخت ناوگان باری درون شهری در حال انجام است. بنابراین بر اساس آیین نامه ماده 10 سازمان صنعت خودرو تصمیم خوبی در خصوص ارزش گواهی اسقاط خودروهای باری در سطح شهر اتخاذ شده است.

ارزش گواهی اسقاط خودروهای فرسوده را افزایش دهید

وی با اشاره به اینکه بر اساس این آیین نامه ارزش گواهی اسقاط کامیون سبک بین سه تا پنج گواهی اسقاط محاسبه می شود، در ادامه تصریح کرد: اگر فردی کامیون سبک آسیب دیده داشته باشد می تواند بر اساس سال سه تا پنج گواهی اسقاط دریافت کند. از شرکت سازنده به یاد داشته باشید که این گواهینامه متفاوت است – بین 100 تا 150 میلیون تومان.

امکان تعویض ناوگان باری با بار پس از 12 سال وجود دارد

سیف السادات با اعلام احتمال اسقاط و جایگزینی ناوگان باری، تصریح کرد: در 12 سال گذشته این وضعیت فراهم نبود و با تفاهم خودروسازان داخلی می توان این جایگزینی را انجام داد تا با حداقل های ممکن این جایگزینی انجام شود. پرداخت. تفاوت، او ون فرسوده را با یک وانت جدید جایگزین کرد.

آغاز عملیاتی نوسازی ناوگان باری کشور

مدیرعامل اتحادیه سازمان های حمل و نقل بار شهرداری های کشور با اعلام این خبر خوش مبنی بر آغاز عملیاتی شدن نوسازی ناوگان باری کشور، گفت: عرضه خودرو با مشورت خودروسازان و صرفاً انجام می شود. مشکلات فنی سامانه و به روز رسانی سامانه در حال تکمیل است نوسازی ناوگان باری کشور به زودی عملیاتی می شود.

نوسازی و توسعه 5000 ناوگان باری دولتی در توافق با کمیته امداد

خانواده های تضمین شده و متقاضیان واجد شرایط در اولویت هستند

در ادامه: از نظر نوسازی خودروهای باری، برخی از مالکان خودروهای آسیب دیده نمی توانند مابه التفاوت نوسازی خودروها را پرداخت کنند و همچنین در راستای توسعه ناوگان، افرادی که قصد خرید دارند. خودروهای باری توان مالی تامین این خودروها را ندارند که در این راستا برای رفع این مشکل و توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل باری کشور و ایجاد اشتغال، اتحادیه تفاهم نامه ای با امام خمینی (ره) امضا کرد. (ره) کمیته امداد.

کمیته امداد برای 5000 دستگاه خودروی باری تسهیلات قرض الحسنه اعطا کرد

سیف السادات در ادامه و تشریح مفاد این تفاهم نامه با اشاره به مرحله اول این تفاهم نامه برای اعطای تسهیلات برای وام 5 هزار دستگاه خودروی باری برای حمایت از توسعه و نوسازی این ناوگان اظهار داشت: بر اساس این تفاهم نامه، تسهیلات وام از سوی کمیته امداد متقاضیان واجد شرایط که جزو پنج دهک برتر اقتصادی کشور است نیز به ضمانت‌شوندگان این کمیته تعلق می‌گیرد.

اختصاص 300 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه برای خودروهای باری برای 5 دهک اول اقتصادی

وی تسهیلات قرض الحسنه کمیته امداد برای متقاضیان 5000 دستگاه کامیون در کشور را حداقل 300 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: منابع این تسهیلات توسط کمیته امداد تامین می شود و با این تفاهم نامه ایجاد اشتغال و توسعه می شود. ناوگان حمل و نقل انجام شده و انتقال به پایان رسیده است. علاوه بر این، با ورود خودروهای جدید به چرخه حمل و نقل، انتشار گازهای گلخانه ای کاهش می یابد و به ارتقای ایمنی خودروهای باری کمک می کند.

تفاهم با سه خودروساز داخلی برای توسعه ناوگان باری سبک

سبد خودروهای سبک کشور ضعیف و فاقد تنوع است

مدیرعامل اتحادیه سازمان حمل و نقل بار شهرداری های کشور در ادامه به عرضه 5 هزار دستگاه کامیون اشاره کرد و گفت: برای تامین خودروهای مورد نظر خود با خودروسازان تفاهم کردیم. زیرا در حال حاضر سبد خودروهای سبک در کشور ضعیف و فاقد تنوع لازم است.

یک میلیون وانت کارکرده در کشور وجود دارد

ظرفیت تولید سالانه 200000 دستگاه وانت از خودروسازان داخلی

وی پراید 151 از شرکت سایپا، آریسان 2 از شرکت ایران خودرو و نیسان زامیاد برای شرکت زامیاد سه محصول موجود برای تامین 5000 خودروی باری را بر اساس تفاهم نامه با کمیته امداد اعلام کردند و ادامه داد: در حال حاضر حدود یک میلیون دستگاه فرسوده است. ون در کشور در حال حرکت است در حالی که مجموع تولید وانت در کشور توسط خودروسازان 200 هزار وانت در سال است.

با ظرفیت فعلی تولید ون، تعمیر یک میلیون وانت 5 سال طول می کشد

به گفته سیف السادات، با توجه به ظرفیت تولید سالانه خودروسازان داخلی، اگر تمام ظرفیت تولید را برای نوسازی ناوگان حمل و نقل بار در کشور بسیج کنیم، نوسازی یک میلیون خودروی فرسوده همچنان پنج سال زمان نیاز دارد. در حالی که در این سال ها برخی خودروهای دیگر نیز به سن خود رسیده اند و تامین خودرو برای ناوگان باری کشور دشوار خواهد بود.

مشکل موجود واردات خودروهای برقی نو و دست دوم برای رفع مشکل فرسودگی خودرو است

وی امکان واردات خودروهای فرسوده برای رفع مشکل فرسودگی خودرو را راهکاری مهم دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر واردات خودروهای فرسوده به دلیل مشکل تامین منابع ارزی با تاخیر مواجه شده است.

سیف السادات با بیان اینکه برای واردات خودروهای خارجی نو و کارکرده مشکل وجود دارد، ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی در این مسیر قیمت نهایی برای متقاضی است، بنابراین تفاوت قیمت خودروهای خارجی به دلیل قیمت تمام شده است. . از تعرفه ها و … وقتی به دست مشتری می رسد و با تولید داخلی خیلی زیاد می شود که برای فعالان این حوزه جذاب و اقتصادی نیست.

مدیرعامل اتحادیه سازمان حمل و نقل کالای شهرداری در کشور در ادامه درباره قرارداد اتحادیه حمل و نقل کالای شهرداری با سه شرکت سایپا، ایران خودرو و زامیاد برای تامین خودروهای پراید 151، آریسان دو و نیسان زامیاد اظهار داشت: در صورت وجود مشکل در تفاهم نامه استاندارد اگر این خودرو نیاید و استانداردهای مورد تایید قرار نگیرد، قطعا تامین 5000 خودرو با مشکل مواجه می شود که باید از طریق تسهیلات تامین مالی شود، این قرارداد در دو دوره آینده عملیاتی می شود. ماه و 5000 خودرو برای متقاضیان واجد شرایط در دسترس خواهد بود.

آغاز تحویل 5000 دستگاه وانت جدید به متقاضیان از پایان تابستان

سیف السادات با اعلام روند ثبت نام متقاضیان دریافت این 5000 خودرو در مرحله اول پس از ثبت نام، متقاضیان را برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی کرد و گفت: پس از این فرآیند وارد فاز عملیاتی این قرارداد در سامانه آخر سال. تابستانی بنابراین در صورت تایید استانداردهای خودرو و طی مراحل ثبت نام و ارائه تسهیلات بانکی، شماره گذاری توسط پلیس انجام می شود و پس از آن خودروساز خودروی مورد نظر را برای متقاضی ارسال می کند.

مدیرعامل اتحادیه سازمان های حمل و نقل باری شهرداری های کشور تصریح کرد: پس از تکمیل ثبت نام و دریافت تسهیلات قرض الحسنه وام قرض الحسنه، زمان تعیین شده از سوی خودروساز برای تحویل خودروها مشخص می شود تا با تا پایان امسال 5000 خودرو با موافقت اتحادیه سازمان های حمل و نقل باری کشور برای ارسال خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا