افزایش دو برابری ترافیک اینترنت مصرفی داخلی و بین الملل در دولت سیزدهم

دولت سیزدهم

پیام رسان‌های داخلی به یکدیگر متصل شدند

وزیر ارتباطات گفت: با توسعه زیرساخت های ارتباطی و حمایت های انجام شده از بستر داخلی در 3 سال گذشته، ترافیک تولید داخلی 4 برابر شده و در عین حال میزان ترافیک مصرف بین المللی نیز افزایش یافته است. 50. درصد و کل ترافیک مصرف داخلی و بین المللی نیز 2. برابری ثبت شده است.

به گزارش میجیک، پیام رسان داخلی ظرفیتی است که برای رفع نیازها، ارائه اطلاعات، تبادل اطلاعات و … ایجاد می شود. با بررسی سال های گذشته می توان دریافت که رشد و توسعه سکوهای داخلی و نوع عقب نشینی از سیطره سکوهای خارجی یکی از وعده های مهم آغاز به کار دولت سیزدهم بوده است.

این مشکل در گذشته وجود داشت اما در دولت سیزدهم برای استفاده از نمایندگان در سطح ملی مورد حمایت جدی قرار گرفتند. البته این حمایت به معنای دخالت در کار پیام رسان نیست، اما در حوزه زیرساختی، وزارت ارتباطات تمامی حمایت های لازم را برای تبیین زیرساخت ابری انجام داده است.

به گفته این مقام مسئول، وزارت ارتباطات سال هاست که با پلتفرم ها و پلتفرم های داخلی کار می کند و کاری که باید انجام دهد این است که زیرساخت های پردازش و ذخیره سازی را برای آنها فراهم کند. در کنار تمامی اقدامات حمایتی مانند معافیت های مالیاتی و رشد و توسعه پلتفرم اصلی، تعداد کاربران فعال در پلتفرم داخلی در حال حاضر 5 تا 10 برابر شده است. به عنوان مثال تعداد کاربران این پیام رسان به بیش از 30 میلیون و 500 هزار فعال رسیده و حضور افراد در این پلتفرم داخلی 10 برابر شده است.

همچنین در سه سال گذشته 500 هزار کسب و کار جدید در بستر داخلی راه اندازی شده است.

در همین راستا، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گزارشی از عملکرد سه سال گذشته وزارت ارتباطات درباره بستر اولیه اظهار داشت: با توسعه زیرساخت های ارتباطی و حمایت های انجام شده از پلت فرم اصلی در 3 سال گذشته تردد تولیدات داخلی تا 4 برابر افزایش یافته و در عین حال میزان تردد بین المللی نیز 50 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: مجموع حداکثر مصرف تردد داخلی و خارجی 2 برابر شده است.

لازم به ذکر است وی چندی پیش در حاشیه جلسه شورای دولت در این باره توضیح داد که مجموع حداکثر تردد روزانه مصرفی مردم اعم از داخلی و خارجی نزدیک به 6 ترابیت در ثانیه است که اکنون به 12 ترابیت در هر ثانیه رسیده است. دومین. ترافیک بین المللی ما 50 درصد افزایش یافت و ترافیک داخلی 3-4 برابر شد و به 6 ترابیت در ثانیه رسید. سهم پلتفرم های داخلی در حال افزایش است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا