افزایش جرایم نقدی اشتغال به حرفه کاریابی فاقد پروانه کار

مدیرکل دفتر توسعه اشتغال و ارشاد کار وزارت کار از افزایش 3.3 برابری جریمه کاریابی و مشاوره شغلی بدون مجوز کار خبر داد و گفت: افرادی که بدون پروانه کار شروع به کار کنند مجازات خواهند شد. با پرداخت جریمه

افزایش جریمه برای کار بدون مجوز کار

به گزارش میجیک، بر اساس تصویب نامه هیات وزیران در جلسه 9 خرداد ماه سال جاری، تعداد جرایم تخلف از قانون مجازات برای شرکت در کاریابی و مشاوره شغلی بدون داشتن مجوز کار از سازمان وزارت. تعاون، کار و رفاه اجتماعی به پیشنهاد وزارت دادگستری برای 3 سال آینده بر اساس نرخ تورم محاسبه می شود که نسبت به سال 1400 افزایش می یابد.

امید ملک – مدیرکل دفتر توسعه موسسات آموزشی و استخدامی وزارت کار – از افزایش 3.3 برابری جریمه برای اشتغال به کاریابی و مشاوره شغلی بدون مجوز کار خبر داد.

وی با بیان اینکه افرادی که بدون پروانه کاریابی شروع به کار می کنند با پرداخت جریمه مجازات می شوند، از افزایش جریمه خبر داد و گفت: از حقوق مادی و معنوی دفاتر کاریابی حمایت و رقابت سالم بین آنها را در راستای تحقق بخشیدن به کاریابی ها فراهم کنیم. دسترسی برابر و آسان به خدمات مشاوره شغلی و کاریابی برای افراد جویای کار یکی از ماموریت های این وزارتخانه است و افزایش 3.3 برابری جرم نیز در همین راستا است.

ملک گفت: در حال حاضر هزار و 300 دفتر مشاوره شغلی و کاریابی داخلی غیردولتی و 200 دفتر کاریابی خارجی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجوز فعالیت گرفته اند و در چارچوب سامانه کاریابی در shoghl.mcls.gov.ir مشغول هستند

بر اساس تبصره‌های یک ماده قانون مجازات، شرکت در حرفه کاریابی و مشاوره شغلی بدون پروانه کار مصوب 1380 تخلف از مقررات این قانون است و در صورت عدم مجازات شدیدتر در سایر قوانین. متخلف از طرف دادگاه به پرداخت غرامت خسارت مالی در هر بار جریمه به شرح زیر محکوم می شود.

به گزارش میجیک، هیات وزیران در جلسه 9 خرداد 1403 پس از پیشنهاد در تاریخ 18 بهمن 1402، میزان جرایم و تخلفات شغلی در مشاغل جویای کار بدون پروانه کار را تصویب کرد. . وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شرح زیر:

افزایش جریمه برای کار بدون مجوز کار

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا