افزایش امید برای بازگشت پول‌ها!

افزایش امید برای بازگشت پول‌ها!

با گذشت چند هفته از مذاکرات جدید برای بازگرداندن پول های بلوکه شده ایران، حالا وزیر اقتصاد می گوید اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

به گزارش میجیک، از زمان خروج آمریکا از برجام، بخشی از منبع درآمد صادراتی ایران در ماه قبل از تحریم ها در برخی کشورها مسدود شده و کاخ سفید مجوز بازگشت صادر نکرده است. در هفته‌های اخیر، نشانه‌های امیدوارکننده‌ای از آزادسازی احتمالی وجوه وجود داشته است.

چهره روز: احسان خاندوزی

وزیر اقتصاد درباره آزادسازی پول بلوکه شده ایران وی بیان کرد: اقدامات عالی و پیشگیرانه ای از سوی بانک مرکزی و وزارت امور خارجه با طرف های خارجی اتخاذ شده و مذاکرات در حال پیشرفت است. امیدوارم رئیس کل بانک مرکزی در روزهای آینده نتایج را اعلام کند.

همچنین وزیر نفت با اشاره به تاخیر 22 ساله توسعه فاز 11 پارس جنوبی، گفت: درآمد سالانه این فاز حدود 4 تا 5 میلیارد دلار است و تولید به کاهش عدم تعادل گاز کمک می کند.

در خبری دیگر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اعلام کرد شرایط جدید اعمال و پیگیری کارت هوشمند سوخت وی خودرو را با شماره و پلاک جدید اعلام کرد.

روند نزولی روز: بازار سرمایه

شاخص کل بورس اکنون با کاهش 14808 واحدی به 2153000 واحد رسیده است. شاخص کل با 4006 واحد کاهش به عدد 746634 رسید.

آمار ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت در این سامانه در بهار 1402 نشان دهنده افزایش ورود سرمایه گذاران به بورس است.

تعرفه نامه های جدید خوراک و سوخت صنعتی که طی چند روز گذشته بین سهامداران دست به دست شد، بر حرکت شاخص بازار سرمایه تاثیر گذاشته و شاخص را قرمز رنگ کرده است. موضوعی که کارشناس بازار سرمایه است باور این است که آنچه باعث فروپاشی بازار شد، نرخ های اعلامی نبود، بلکه نحوه انتشار آنها بود.

شایعه روز: تخفیف برای زوج ها

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در مورد شایعات وی در خصوص ارائه 150 هزار دستگاه جهیزیه ویژه زوجین با 20 درصد تخفیف، جزئیاتی را به صورت اقساطی بیان کرد.

همچنین رئیس اتحادیه بارفروشان تهران کاهش قیمت میوه های داخلی و وارداتی مطلع.

مدیرکل نظارت و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص وضعیت قند وی به بازار توضیح داد: شکر کم نداریم. در حال حاضر توزیع در 3 فروشگاه زنجیره ای آغاز شده و سایر فروشگاه ها نیز قول داده اند از فردا عرضه را آغاز کنند.

پاییز در روز: خانه لذت

مقایسه قیمت اعلام شده از سوی مالکان آپارتمان در تهران این نشان می دهد که این نرخ نسبت به اردیبهشت کاهش محسوسی داشته است. بنابراین در برخی از محله های شمال شهر قیمت ها 30 درصد کاهش یافته است.

همچنین بانک مرکزی در یک دایره بانک مسکن ابلاغی برای افزایش سقف ساخت و خرید واحد مسکونی از محل اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن و سقف تسهیلات تعمیر مسکن، بر اساس این بخشنامه باید قادر به بازپرداخت اقساط تسهیلات به صورت پلکانی بر اساس درخواست باشد.

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: قیمت بلیط پرواز اربعین وی گفت: همچنان منتظر نرخ بالاتر از سوی مسئولان هستیم و خود را دارای تایید بالاترین مقام وزارت و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری برای ایجاد حداکثر امکانات می دانیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا