افتتاح هتل ۵ ستاره فوتبال و صدور مجوز احداث ساختمان جدید فدراسیون/ نایب رئیس بانوان رای نیاورد

مجمع عمومی سالانه فدراسیون فوتبال برگزار شد و موضوعات مهمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

افتتاح هتل ۵ ستاره فوتبال و صدور مجوز احداث ساختمان جدید فدراسیون/ نایب رئیس بانوان رای نیاورد

به گزارش میجیک، مجمع عمومی فدراسیون فوتبال از ساعت یازده امروز (سه شنبه) در مرکز ملی فوتبال آغاز به کار کرد. در ابتدای این جلسه هدایت الله ممبینی دبیرکل فدراسیون فوتبال گزارش مختصری از اتفاقات و عملکرد فدراسیون در سال 1402 ارائه کرد.

در ادامه دستور جلسه توسط ممبینی انتخاب شد و از بین 87 نفر از اعضای مجمع 70 رای اخذ شد و در نهایت با 58 رای دستور جلسه به تصویب رسید.

بر اساس دستور جلسه مقرر شد گزارش عملکرد فدراسیون فوتبال و صورت های مالی حسابرسی شده سه سال اخیر این فدراسیون ارائه و تصویب شود. همچنین نایب رئیس سوم (زن) فدراسیون فوتبال انتخاب می شود. در حال حاضر مریم مجاری نایب رئیس سوم فدراسیون فوتبال است.

بانوان | ساختمان

علاوه بر این، آیین نامه مالی و بازرگانی فدراسیون فوتبال باید تصویب شود و باید دید که آیا حق پخش تلویزیونی که در برنامه هفتم توسعه آمده است، در این آیین نامه مشخص می شود یا خیر. در پایان در خصوص احداث ساختمان فدراسیون فوتبال تصمیم گیری خواهد شد.

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال پس از تایید دستور جلسه، با بیان اینکه وضعیت فعلی فوتبال ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا خوب است و اعضای موثر ایرانی در کمیته های مختلف کنفدراسیون فوتبال آسیا حضور دارند، گفت:

وی با بیان اینکه فدراسیون فوتبال با کشورهای مختلف ارتباط خوبی دارد، ادامه داد: تنها کشوری که با تردد باشگاه ها مشکل دارد عربستان است و این مشکل حل شده است. فکر می کنم با سرمربی ایرانی در جام ملت های قطر نتیجه قابل قبولی داریم. در فوتبال ساحلی با مربیان ایرانی نتایج قابل قبولی گرفتیم. در بخش جوانان کارمان خوب است. ما همه را می خندانیم و مردم را چهار برابر خوشحال می کنیم. این یکی از مولفه های فوتبال است. یک بار وقتی در جام جهانی فوتبال جوانان برزیل را شکست دادیم، یک بار بعد از پیروزی مقابل ولز در جام جهانی، یک بار بعد از پیروزی مقابل ژاپن در جام ملت ها و یک بار بعد از موفقیت در جام جهانی فوتبال ساحلی. البته قهرمانی در دستان ماست.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: در فوتبال بزرگسالان در آسیا دوم هستیم و با توجه به اختلاف 5 امتیازی در رده بندی فکر می کنم دوباره قهرمان آسیا شویم. ما در فوتسال شماره شش جهان هستیم. ما در فوتسال بانوان قهرمان آسیا هستیم و در استرالیا هم در فوتبال بانوان نتایج خوبی گرفته ایم. در بخش زیرساخت اقدامات موثری داریم. دیروز مجوز ساخت فدراسیون فوتبال را از اعضای شورا گرفتیم. اکنون در زمینی که می خواهیم اقدام می کنیم. ساختمانی باشکوه برای فدراسیون فوتبال، سازمان فوتبال و لیگ فوتسال ساخته می شود.

تاج تصریح کرد: به مدت دو روز در کمپ تیم ملی هتل پنج ستاره افتتاح می کنیم و قرار است تیم ملی برای بازی با ترکمنستان در این هتل حضور داشته باشد. هتل دارای تمامی امکانات لازم و مجهز می باشد. نام این هتل هتل فوتبال است. با این اوصاف نیازی به هتل در کنار هتل آکادمی فوتبال مجد نداریم. به طور کلی ما راه هایی برای درآمدزایی داریم.

پس از سخنان رئیس فدراسیون فوتبال، ولی الله خسروی، حسین خبیری و محمد اسفندیارپور از سوی اعضای مجمع به عنوان ناظران این جلسه عمومی انتخاب شدند. همچنین فروزان سلیمانی، علی نادری و محمدرضا غفاری به عنوان شمارنده آرا انتخاب شدند.

با پخش فیلمی از عملکرد فدراسیون فوتبال در سال 1402، آژانس خارجی که صورت های مالی فدراسیون را بررسی کرده است، صورت های مالی فدراسیون را مشروط دانست. پس از آن رحمانیه رئیس کمیته حسابرسی فدراسیون فوتبال در خصوص صورت های مالی فدراسیون اظهاراتی را مطرح کرد چرا که نهادهای خارجی اشکالاتی در صورت های مالی پیدا کردند. بر اساس توضیحات رحمان نیا، در بحث دارایی ها و بدهی های ارزی فدراسیون فوتبال، بسیاری از حساب های دریافتنی فدراسیون فوتبال به دلیل درخواست فدراسیون از AFC وصول نشده است.

همچنین در خصوص بدهی 2 میلیون یورویی فدراسیون فوتبال به شستا در سال 2019 برای پرداخت دستمزد ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی، این بدهی پس از یک سال با پرداخت 250 میلیارد تومان به صورت ریالی تسویه شد اما شستا بایگانی کرد. یک شکایت در آن زمان، فدراسیون نتوانست به موقع رای شستا را اعلام کند. رحمان نیا در ادامه توضیحات خود گفت: با این حال با پیگیری های رئیس فدراسیون فوتبال این پرونده مجددا در حال بررسی است و فدراسیون امیدوار است رای به فدراسیون برگردد تا دو ساختمان تصرف شود. توسط شستا به حالت عادی بازخواهد گشت.

مریم مجاری با 34 رای از 70 رای به حد نصاب نائل شدن نائب رئیس سوم نائل آمد و به عنوان نایب رئیس سوم فدراسیون فوتبال با نگهبانی به کار خود ادامه داد. همچنین آیین نامه مالی فدراسیون فوتبال با 60 رای از 70 رای به تصویب رسید. در پایان با کسب 59 رای از 70 رای ماخوذه، لزوم احداث ساختمان جدید فدراسیون فوتبال تایید شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا