مطالب عمومی

اعزام هیاتی از ایران به عراق‌ و سوریه برای مشکل ریزگردها

به گزارش میجیک، وزیر امور خارجه کشورمان در این تلفن بر حساسیت و فوریت مدیریت موضوع گرد و غبار با منشاء خارجی در کشورهای مختلف که منجر به اختلال در زندگی عادی و تهدید زندگی عادی شده است، تاکید کرد.

در این راستا، بین وزرای خارجه کشورمان و شرکای آنها توافق شد که هیئت‌های فنی متشکل از سازمان‌های محیط‌زیست و وزارت امور خارجه و سایر نهادهای ذیربط در کشورمان فوراً برای میدان‌گیری و تبادل به عراق و سوریه سفر کنند. همراه با شرکا، موضوع همکاری های جمعی منطقه ای را برای رسیدگی سریع به گرد و غبار در دستور کار قرار دهید و راه حل های موثر و فوری را بررسی کنید.

در همین راستا، در چارچوب همکاری های منطقه ای برای مقابله با گرد و غبار بازگشته به مشارکت و همکاری فعال دولت عربستان، مقرر شد وزیر امور خارجه عراق با شرکای سعودی در این زمینه همکاری کند تا این کشور نیز مشارکت کند. در این طرح منطقه ای برای کمک به رسیدگی به این موضوع.

همچنین طی رایزنی تلفنی وزیر امور خارجه با شرکای سوری، عراقی و کویتی خود، مقرر شد نشست مشترک منطقه ای ویژه ای در این خصوص برگزار شود.

وزیر امور خارجه کویت قول داد که استقرار هیات فنی ایران را پیگیری کند.

لازم به ذکر است که وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوهای تلفنی اخیر خود با شرکای ترکیه ای این موضوع را مورد بررسی قرار داده و وزیر امور خارجه ترکیه نیز آمادگی این کشور را برای مشارکت و همکاری فعال در این گونه رایزنی ها و همکاری ها اعلام کرده است.

311311

دکمه بازگشت به بالا