اعزام بیش از ۶۰هزار زائر به سرزمین وحی/ بازگشت حجاج از یکم تا ۲۲ تیرماه

اعزام بیش از ۶۰هزار زائر به سرزمین وحی/ بازگشت حجاج از یکم تا ۲۲ تیرماه

سخنگوی ایران ایر با اشاره به اینکه اعزام زائران به بیت الله الحرام تا 31 خردادماه ادامه دارد، گفت: عملیات بازگشت زائران نیز از 10 تا 22 تیرماه انجام می شود.

به گزارش میجیک، حسام قربانعلی با بیان اینکه تا ساعت 19:00 روز 23 خردادماه حدود 60 هزار و 200 زائر به سرزمین وحی اعزام شدند، میانگین تاخیر پرواز را حدود 30 دقیقه بیان کرد.

وی افزود: شرکت هواپیمایی معراج نتوانست مجوز لازم برای ورود به آسمان عربستان را دریافت کند، بنابراین فشار زیادی بر ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران وارد می شود. دوستان ما عملیات سنگینی را به مدت یک ساعت از 21 ایستگاه پروازی برای رفاه حال زائران بیت الله از همه کشورها انجام دادند.

سخنگوی ایران ایر ادامه داد: امروز عملیات انتقال حج از یزد آغاز شده است که همزمان با پایان عملیات از اردبیل و اصفهان است. این نیز آغاز عملیات انتقال از بندر چابهار است.

وی تصریح کرد: بندر چابهار یکی از نقاط کلیدی اعزام برادران اهل سنت است و با توجه به مسافت زمینی چابهار تا زاهدان حدود 800 کیلومتر از راه جاده ای با شرایط خاص، این سرویس به صورت خدمات ویژه ارائه می شود.

قربانعلی تصریح کرد: پروازهای هما از فرودگاه حضرت امام به سمت مدینه النبی و فرودگاه جده ادامه خواهد داشت. اکثر عملیات در شهرهای مختلف به پایان رسیده است. در ادامه عملیات فردا انتقال زائران از زاهدان انجام می شود. از چابهار و دو پرواز از جزیره قشم زائران را جابجا خواهیم کرد. همچنین 4 روز در آذربایجان غربی و فرودگاه ارومیه فعالیت خواهد داشت.

وی افزود: از 24 خرداد ماه عملیات 7 روزه از مرکز استان گلستان، شهر گرگان خواهیم داشت و خدمت رسانی تا تحویل بیش از 89 هزار و 700 زائر یعنی تا پایان روز ادامه خواهد داشت. . 21 ژوئن.

وی گفت: امسال عملیات بسیار سنگین بود. در این عملیات هواپیمای پهن پیکر ایرباس 310 با 236 صندلی وارد ناوگان شد و مشکل خاصی در این زمینه وجود نداشت. ما به قولی که برای توسعه و گسترش خدمات داشتیم عمل کردیم. با توجه به اینکه اگرچه مجوز هواپیمای معراج گرفته نشد اما با همه سختی ها شهرهای زنجان و همدان را در دستور کار داریم و با نبود معراج فعال شده و به چرخه پرواز باز می گردیم. ، که با رضایت حداکثری زائران همراه است.

سخنگوی ایران ایر در پایان گفت: پس از انجام مناسک حج، پرواز برگشت از اول تیرماه سال جاری آغاز و این عملیات تا 31 تیرماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا