مطالب عمومی

اعتصاب کامل در مدارس قدس در اعتراض به تحمیل برنامه درسی اشغالگران

اکثر مدارس قدس اشغالی از جمله مدارس مرتبط با شهرداری های اسرائیل از صبح امروز (دوشنبه) در اعتراض به برنامه درسی اشغالی تحمیل شده به دانش آموزان دست به اعتصاب زده اند.

به گزارش میجیک، به نقل از سایت العربی الجدید، با فراخوان کمیته مرکزی اولیاء مدارس قدس و احزاب ملی و اسلامی هزاران دانش آموز فلسطینی در اعتراض به تلاش های رژیم صهیونیستی از رفتن به کلاس خودداری کردند. برای تحمیل درس اسرائیل در مدارس ذکر شده و صبر کنید. در روزهای آینده تنش در این زمینه بیشتر خواهد شد.

کمیته مرکزی اولیای مدرسه قدس با حمایت گروه‌ها و سازمان‌های مذهبی، ملی و حزبی مخالفت خود را با اجرای برنامه درسی رژیم صهیونیستی در مدارس قدس اعلام کرد و از تظاهرات اعتراضی در سلوان، جبل‌المکبر و بیت حنینه حمایت کرد.

احزاب ملی و اسلامی فلسطین نیز موضع قاطع خود را در برابر تلاش‌ها برای تحمیل برنامه درسی نادرست یا به‌روز شده اسرائیل بر دانش‌آموزان در همه مدارس تأیید کردند.

اکرامه صبری، رئیس شورای عالی اسلام در قدس اشغالی از تمامی شهروندان ساکن بیت المقدس خواست تا از تمامی فعالیت های کمیته مرکزی اولیاء مدارس برای عبور از این چالش جدید حمایت کنند.

محمد ربیع سخنگوی جنبش فتح قدس نیز خواستار اطاعت از این حمله شد و گفت: تلاش مقامات اسرائیلی برای تحمیل برنامه درسی در مدارس قدس در راستای طرح یهودی سازی قدس و تخریب هویت ملی است. فلسطین و به عنوان اعلان جنگ علیه مدارس عرب، یعنی فلسطین.

سخنگوی فتح ضمن قدردانی از مجاهدت و ایستادگی مردم قدس در برابر اقدامات اشغالگران علیه هویت قدس گفت: اقدامات مقامات اسرائیلی در قدس تلاش برای پوشش حقیقت فلسطین واضح، مردود و محکوم است. ملت در سرزمین خود، آگاهی ملی دانشجویان بیت المقدس را از بین ببرند، تاریخ فلسطین را تحریف کنند و روایتی از استعمارگران جایگزین آن کنند و هیچ فلسطینی این را نمی پذیرد.

از سال 2018، رژیم صهیونیستی 700 میلیون مثقال برای آموزش یهودیان در بیت المقدس هزینه کرده است.

در حال حاضر چهار نوع مدرسه در قدس اشغالی وجود دارد که سه نوع از آن ها وابسته به وزارت آموزش و پرورش فلسطین هستند و برنامه های آموزشی فلسطین را در آنجا تدریس می کنند و 135 مدرسه وجود دارد و نوع چهارم وابسته به شهرداری صهیونیستی قدس است. و شامل 85 مدرسه می باشد که مدارسی هستند که از سال 67 تحت کنترل این رژیم بوده و یا به تازگی تاسیس شده اند، 6 مورد از این مدارس به بهانه تحریک و خطرناک بودن دوره، اخطار لغو پروانه فعالیت خود را صادر کرده اند. مواد، و فقط یک سال تحصیلی به آنها داده می شود. به آنها مهلت داده شده است تا دروس خود را تغییر دهند و با رویکرد آموزش و پرورش اسرائیل سازگار شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا