اقتصادی

اشتغال خالص ایجادی کشور در سالجاری  ۹۰۷ هزار نفر بوده است

میجیک/لرستان معاون وزیر کار با بیان اینکه بر اساس آمار مرکز آمار ایران، اشتغال خالص کشور در سال جاری 907 هزار نفر است، گفت: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی 1.2 درصد، زنان 1.8 درصد، بیکاری یک درصد کاهش و بیکاری در روستاها است. در حال کاهش است. 1 درصد نیز به پنج درصد رسیده است.

محمود کریمی بیرانوند یکم آذرماه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نگران این است که در استان های کمتر توسعه یافته اقدامات ویژه ای انجام شود.

وی با بیان اینکه بر این اساس وزیر دستور بررسی و پیگیری دغدغه های استان را صادر کرده است تا با همه دستگاه های این وزارتخانه جلسات خوبی برگزار کنیم و همه برای ارائه بسته پیشنهادی به وزارتخانه تلاش کنند، افزود: : هدف گذاری از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه امسال یک میلیون و 88 مددکار اجتماعی در سامانه رصد اشتغال حضور دارند که تاکنون 85 درصد (920 هزار نفر) و لرستان که بخشی از این تعداد 29 نفر است. هزار و 544 نفر و تا کنون 21 هزار و 336 نفر عملیاتی هستند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آخرین نرخ بیکاری اعلام شده در کشور را تابستان 1402 عنوان کرد که بر اساس آمار مرکز آمار ایران به 7.9 درصد رسید و کمترین نرخ بیکاری در سه دهه اخیر بوده است. نرخ مشارکت اقتصادی نیز شش دهم درصد افزایش یافته است و نشان می دهد که کاهش نرخ بیکاری کشور نتیجه تلاش بازار کار است.

کریمی بیرانوند با بیان اینکه بر اساس آمار مرکز آمار ایران، اشتغال خالص کشور (ورودی و خروجی از بازار کار) 907 هزار نفر اعلام شده است، افزود: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی 1.2 درصد، زنان 1.8 درصد و نیمی بیکار است. کاهش یافته و بیکاری روستایی نیز به پنج درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری امسال در 21 استان کشور کاهش یافته است، افزود: این نرخ در 25 استان تک رقمی، در 19 استان کمتر از هفت درصد، در دو استان پنج درصد و در 10 استان شش درصد گزارش شده است. . .

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر اشتغال در استان زاگرس هشدار داد: دولت نگاه ویژه ای به مناطق کمتر توسعه یافته دارد.

کریمی تصریح کرد: با توجه به اینکه میانگین نرخ بیکاری در لرستان بیشتر از کل کشور است، تلاش می شود خدمات ویژه ای در این راستا ارائه شود.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا