اشتغالزایی برای زنان روستایی و عشایر با منابع بانک کشاورزی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

اشتغالزایی | کشاورزی

اشتغالزایی برای زنان روستایی و عشایر با منابع بانک کشاورزی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی این تفاهم نامه امضا شد. عجب متقی نیا رئیس بانک کشاورزی سید مجتبی خیام نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و بدن مصطفوی مدیرعامل موسسه بین المللی توسعه خدمات مالی کوچک در روستای «تک» وارد شد.

بر این اساس بانک کشاورزی در قالب طرح تامین مالی خرد با رویکرد بانکی مرتبط و با هدف تقویت و ایجاد اشتغال برای زنان روستایی و عشایری «صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری» را از محل اعتبارات تامین مالی خواهد کرد. وزارت جهاد کشاورزی. مدت این تفاهم نامه سه سال است و در این مدت با همکاری سه نهاد تلاش می شود هزار صندوق خرد زنان برای گروه های خودیاری و بانک پذیری این گروه ها توسعه یابد.

بر اساس این تفاهم نامه سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی نسبت به شناسایی و معرفی صندوق های اعتباری خرد برای بانوان روستایی و عشایری علاقمند به تبدیل شدن به گروه خودیاری و استفاده از مزایای این تفاهم نامه به موسسه تاک اقدام می کند. تامین مالی گروه های خودیاری از سوی بانک کشاورزی انجام می شود و سقف اعتباری که بانک کشاورزی برای سال اول اجرای این تفاهم نامه ارائه می کند هزار میلیارد ریال تعیین شده است.

این گزارش می افزاید: بانکداری پیوندی یکی از پرکاربردترین روش ها برای مشارکت نظام بانکی در کاهش فقر است. این مدل تلاش می کند تا پیوندهای مالی بین بانک ها به عنوان سازمان های مالی رسمی و گروه های محلی ایجاد کند تا دسترسی گروه های هدف به خدمات مالی خرد را آسان تر کند.

دکمه بازگشت به بالا