مطالب عمومی

اسلامی: سازمان انرژی اتمی پرچمدار توسعه فعالیت‌های دانش بنیان خواهد بود

به گزارش میجیک، رئیس سازمان انرژی اتمی در ابتدای این نشست گفت: امیدوارم بتوانید از برکات و فرصت های ماه مبارک رمضان نهایت استفاده را ببرید چرا که ماه های رجب، صیابان و رمضان است. فرصت هایی است که خداوند در اختیار بندگانش قرار داده است تا نزدیک شوند و راه را ببینند.» باشد که آنچه هنوز در اعمال ماست، این روز حیات ابدی باشد که خداوند متعال برای بندگانش مقدر کرده است.

محمد اسلامی در دیدار نوروزی با کارکنان این سازمان در سال 1401 خطاب به همکاران گفت: کسب درآمد و برای سالهای سخت و موثر؛ آماده شده.
وی تاکید کرد: امیدواریم سال 1401 را به نقطه عطفی برای تلاش های بی وقفه در سازمان تبدیل کنیم و بحمدالله در یک ماه گذشته سعی کردیم دغدغه های مهم موجود و همچنین کمبودهای موجود را بررسی و کمی کنیم. داریم و بیرون هستیم.” از آنها؛ نقشه راه و برنامه ریزی داشته باشید تا شرکای سازمانی در همه جنبه های زندگی بدانند ما کجا هستیم و به کجا می رویم. چه اهدافی دنبال می‌شود و ما می‌توانیم کمک‌های هر فرد و هر بخش را شناسایی و قدردانی کنیم.

اسلامی افزود: الحمدلله در این مدت کاستی های موجود مورد بررسی قرار گرفت لذا دکتر رئیسی در زمان انتخابات کارگروهی و افراد و افراد مختلف با کمیته های متعدد در ارتباط با بررسی جامع سازمان ایجاد کرده بود. ” اقدام می کنند و وضع موجود را تشریح می کنند و موارد مختلف و نیز مسائلی را که باید به آن رسیدگی شود احصاء می کنند و نصیحت می کنند.

وی افزود: همچنین تلاش می کنیم با تشکیل کارگروه هایی که شامل همه افراد ذیربط و با انگیزه باشد، سندی جامع برای توسعه سازمانی تهیه کنیم. این سند مراحل تصویب قانونی را طی کرده و خوشبختانه در اولین روز کاری سال 1401 سند کامل این سازمان را داریم و انشالله در 20 فروردین ماه از سوی رئیس جمهور ابلاغ خواهد شد.

وی توضیح می‌دهد: در این سند همه ابعاد فناوری هسته‌ای، صنعتی شدن ما در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف، جریان‌های مغفول مانده‌ای که تاکنون اجرا نشده است، توصیه‌های مورد تأکید مقام معظم رهبری و در طول چندین سال گذشته، متأسفانه، ما ما به طور کامل از دستورات و توصیه های او پیروی می کنیم، این سند به این موضوع می پردازد.
وی گفت: امسال به عنوان سالی که یکی از مهمترین مسائل مشکلات اقتصادی کشور است و مقام معظم رهبری نیز با توجه به این مهم شعار سال جاری را مبنی بر توجه به تولید، دانش بنیان تعیین کردند. ایجاد اشتغال خوشبختانه این امر در راستای وظایف و نقشه راه سازمان ماست، به طوری که می توان گفت سازمان انرژی اتمی یکی از پیشتازان و پرچمداران توسعه فعالیت های دانش بنیان خواهد بود و انشاالله. خواهد توانست نقش عمده ای در تحقق این شعار داشته باشد.

اسلامی گفت: بر اساس مستندات کامل سازمان، فرآیندهای مربوط به چرخه سوخت، هدف گذاری کمی و کیفی انجام شده است و در بحث انرژی هسته ای علاوه بر ظرفیت موجود، هدف گذاری برای ساخت واحدهای تا 10 هزار مگاوات را پیش بینی کرده ایم. ” همچنین توسعه کاربردهای تشعشعی را در اولویت قرار داده ایم، بنابراین اطلس توسعه جغرافیایی کشور را طراحی کرده ایم و توجه جدی به برنامه ریزی برای پیشبرد کمی و کیفی این برنامه داشته ایم و اسناد و مدارک کامل سازمانی تعیین و تصویب شده است. و ما به دنبال اجرای این برنامه هستیم.
وی گفت: نکته بسیار مهم دیگر این است که ما با عدم همکاری شفاف مواجه هستیم، بنابراین باید هر آنچه را که وجود دارد بر اساس استعداد، ظرفیت و توانایی ملی برای پیشبرد برنامه ها و اهداف خود در نظر بگیریم. در حال حاضر در اجرای طرح ها و پروژه های خود باید از این چشم انداز دور بمانیم و باور داشته باشیم که کشور ما دارای نیروی علمی و پژوهشی فراوان و ظرفیت صنعتی است. در این راه باید به روندی که در حال انجام آن هستیم توجه کنیم تا در موسسات تحقیقاتی و سایر شرکت های تابعه سازمان، ظرفیت انسانی و پژوهشی زیادی وجود داشته باشد و اجازه ندهیم حتی ذره ای از آن ظرفیت باشد. با تاخیر ، بنابراین تمام قابلیت ها باید فعال باشند. و برای خدمت و همچنین باید بدانیم بحمدالله منابع این بخش در شرایط بسیار خوبی طراحی شده و می توان از آن به صورت پایدار و در قالب جریان به اقتصاد هسته ای استفاده کرد. .

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: همچنین در این فرآیند برای احداث نیروگاه 360 مگاواتی دارخوین دستور کار داریم که این پروژه یک نیروگاه تماما ایرانی خواهد بود که در برنامه توسعه گنجانده شده است. همراه با راکتورهای تحقیقاتی مورد نیاز سازمان.” 1400 به گونه ای صادر می شود که تولید جریان برای ظرفیت تولید تمامی نیروگاه های ایران در ظرفیت صنعتی کشور موتور محرکه سایر صنایع محسوب شود و امیدواریم بتوانیم کلاس صنعتی کشور را برای مواد هسته ای ارتقا دهیم و صنعت کشور به آن برسد. سطوح بالاتر امیدواریم در قالب این نگاه، شکاف های عظیمی را که تاکنون تجربه کرده ایم برطرف کنیم.

وی افزود: باید توجه داشت که گشایش هایی که در فضای بین المللی رخ می دهد و وضعیتی که در اروپا پیش می آید آثار و ابعادی خواهد داشت و تأثیر بسزایی در اقتصاد کشور و پیشرفت برنامه های ما به طور کلی و جزئی و هر یک از وجود آنها قابلیت های بزرگی را برای ما ایجاد می کند، بنابراین با توجه به این موضوع، امیدواریم که سال 1401 با تلاش و انگیزه مضاعف شما همکاران عزیز در سراسر سازمان و همکاران شرکتی به سالی کاملا متفاوت روی آورید. مشکل خوب و جدی است تا همه به شناخت نقشه راه و مفاد مجموعه دست پیدا کنند. باید برنامه ریزی شود و انشالله سازمان ما نمونه ای از یک سازمان مسئولیت پذیر باشد و با افزایش همگرایی و هم افزایی از آن استفاده کنیم. همه ظرفیت و توان افراد در پست های مختلف سازمانی باشد و نمونه ای از آن باشد دا در دستگاه های اجرایی در دولت است. با استفاده از روشی متعهدانه خواهیم توانست رهبری در عرصه فناوری پیشرفته را افزایش داده و تأثیر آن را بر زندگی مردم و پیشرفت کشور افزایش دهیم و آن را به پیش ببریم.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: در اولین روز کاری وی در سال 1401 با شهدای هسته ای، شهدای تشکیلاتی و شهدای انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردیم و یاد و خاطره این عزیز را گرامی می داریم. . از خداوند متعال می‌خواهم که به ما توفیق دهد تا به آنچه در این سازمان تعیین کرده‌ایم ایمان داشته باشیم و از خداوند متعال برای رسیدن به این هدف عنایت فرماید.

311311

دکمه بازگشت به بالا