اقتصادی

استقبال با فرش قرمز در سرزمین فرصت‌ها

الجزیره می نویسد ایران اخیرا با سفر به آمریکای لاتین و اکنون آفریقا روابط دیپلماتیک خود را با کشورهای در حال توسعه افزایش داده است.

به گزارش میجیک، به نقل از الجزیره، این رسانه نوشت که ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران همزمان با آغاز سفر به سه کشور آفریقایی که تهران آن را “شروعی جدید” در روابط با این قاره خواند، مورد حمله همتای کنیایی خود قرار گرفت. ، ویلیام روتو، از فرش قرمز استقبال کرد.

این رسانه می نویسد سفر رئیس جمهور به آفریقا که به اوگاندا و زیمبابوه نیز خواهد رفت، اولین سفر یک رئیس جمهور ایران در بیش از ده سال گذشته و به مناسبات مختلف اقتصادی در مواجهه با تحریم های آمریکاست.

وزرای ایران و کنیا روز چهارشنبه پنج یادداشت تفاهم در زمینه فناوری اطلاعات، شیلات، محصولات دامی و ترویج سرمایه گذاری امضا کردند.

رئیس جمهور که قبلاً آفریقا را “قاره فرصت” توصیف کرده بود، در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار با روتو گفت که می خواهد روابط تجاری با کشورهای آفریقایی را تقویت کند. وی گفت: هیچکس از حجم تجارت فعلی و تبادلات اقتصادی فعلی بین کشورها راضی نیست.

وزارت امور خارجه ایران روز شنبه اعلام کرد که انتظار دارد تجارت با کشورهای آفریقایی در سال جاری بیش از 2 میلیارد دلار افزایش یابد.

به گزارش این رسانه، رئیس جمهور کنیا گفت که به دنبال تعهد رئیس جمهور برای تسهیل صادرات چای، گوشت و سایر محصولات کشاورزی از کنیا به ایران و از طریق ایران به کشورهای آسیای میانه است. سپس انتظار می رود رئیسی به اوگاندا سفر کند تا با رئیس جمهور یوری کاگوتا موسوینی درباره تجارت و روابط دوجانبه قبل از سفر به زیمبابوه گفتگو کند.

محمود احمدی نژاد آخرین سفر یک رئیس جمهور ایران به آفریقا را در سال 2013 انجام داد.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا