مطالب میجیک

استفاده از توانمندی زنان در عرصه های اجتماعی صنعت نفت – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، جلیل سالاری معاون وزیر نفت با بیان اینکه وظیفه زنان شاغل در صنعت نفت یک وظیفه دو طرفه است، گفت: این وظیفه بر عهده زنان شاغل در صنعت نفت است. ما به عنوان کارگزاران نظام باید به نقش و این وظیفه احترام بگذاریم، قدردان زحمات شما در محیط کار و مسئولیت پذیری در حوزه خانواده باشیم.

وی تاکید کرد: ما در مسائل کاری بحث جنسیتی نداریم و تلاشمان این است که جایی را ایجاد کنیم که مدیر مجموعه خانم باشد. سالاری بیان کرد: زنان در بسیاری از مسئولیت ها به مراتب موفق تر از مردان هستند و تجربه نشان داده است که نقش زنان در محیط کار بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه ما در شرکت های پالایش و پخش باید کانون خانواده را به شکل دیگری گرم کنیم و بتوانیم سوخت تامین کنیم، ادامه داد: یکی دیگر از وظایف بانوان شاغل در صنعت نفت توجه به شدت مصرف انرژی در کشور است. بالاست و استانداردهای جهانی را برآورده نمی کند، سعی کنید جامعه را نسبت به معضل مدیریت مصرف انرژی حساس کرده و این کار را در فضای مجازی و سایر بخش ها دنبال کنید.

سالاری تاکید می کند: شما زمانی متخصص انرژی هستید که مسئولیت خانواده خود را بر عهده بگیرید. شما متخصص قلب مشکلات انرژی کشور هستید و به اهمیت حوزه انرژی در کشور توجه ویژه ای دارید، بنابراین اگر این اخبار از منطقه شما انجام شود، می توان آن را بهینه و اقتصادی کرد. شادی در مصرف انرژی موثر باشد.

وی با تاکید بر نقش زنان در صنعت نفت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: باید از این هم فراتر رفت و همایشی برای روشن شدن این نقش برگزار کرد تا نقش زنان در صنعت نفت مشخص شود. حتی در کنفرانس های بین المللی بین المللی این مسائل نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر نفت اضافه کرد: در صنعت پالایش و پخش، زنان ایرانی برای اولین بار در حوزه های پایه دانش، مهندسی، شرکت های پیمانکاری و حتی تجهیزات ساخت جایگاه بالایی دارند. وی ادامه داد: همایش ویژه بانوان باید برگزار شود و توانمندی های زنان جمهوری اسلامی ایران به ویژه در عرصه پالایش و صدا و سیما را به جهانیان نشان دهیم. در این همایش باید تلاش شود تا نشان داده شود با وجود تحریم ها چه حوزه هایی به دست آمده و چه موفقیت هایی در صنعت نفت حاصل شده است.

سالاری با اشاره به اینکه باید نقش زنان خود را در جامعه در خارج از کشور پررنگ کنیم، گفت: توصیه من این است که کارگروهی متشکل از بانوان و با فراخوان و انجام برنامه تشکیل شود. کم اهمیتما باید یک کنفرانس ملی در مورد نقش زنان در بخش انرژی و بعد از آن یک کنفرانس بین المللی برگزار کنیم بین المللی بیایید به جای انجام کارهایی که زنان 43 سال در صنعت نفت انجام داده اند، کاری ویژه برای زنان داشته باشیم. به این معنا که به نمایش گذاشته

دکمه بازگشت به بالا