برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

استفاده از آب معدنی برای ماهی قرمز

مهم ترین نکته در مورد پرورش ماهیان زینتی، انتخاب منبع آبی مناسب است. برای راه اندازی یک آکواریوم خانگی یا تعویض آب، به یک منبع آب مطمئن و مطمئن نیاز داریم. از آنجایی که ماهی ها موجودات حساسی هستند، برای سالم ماندن به محیطی تمیز و ایده آل نیاز دارند و اگر منبع آب مناسبی انتخاب نشود، به سرعت می میرند. اکثر مردم فکر می کنند که انتخاب یک منبع آب تمیز و شفاف کافی است، اما آب شفاف حاوی مواد شیمیایی و مضری است که برای ماهی ها سمی بوده و باعث مرگ آنها می شود. در این مقاله به بررسی منابع مختلف آب آکواریوم، آب معدنی آکواریوم و ویژگی های هر یک می پردازیم تا بفهمیم کدام منبع آبی برای آکواریوم ها بهتر است.

آب معدنی گرانتر از آب آشامیدنی یا آب تصفیه شده است. اما اگر می خواهید با قیمت ارزان تری خرید کنید باید به مرکز پخش آب معدنی مراجعه کنید، اکثر برندهای مرغوب در شهرهای دیگر شعبه دارند و محصولات را از این طریق به دست مصرف کنندگان می رسانند. خرید آنلاین آب به صورت اینترنتی قطعا مقرون به صرفه تر است. این نوشیدنی ها در بسته بندی های مختلف شیشه ای، 0.5 لیتری، 1.5 لیتری، گالن و … هر کدام با هدف خاصی عرضه می شوند. به عنوان مثال، بسته بندی شیشه ای و 0.5 لیتری گزینه هایی مناسب برای استفاده تجاری و شخصی هستند.

اهمیت بررسی و آزمایش منبع آب آکواریوم شما

اول از همه، باید به خاطر داشت که قبل از پر کردن هر منبع آبی در آکواریوم، باید آن را آزمایش کرد. کیفیت آب نقش مهم و تعیین کننده ای در بقا یا از دست دادن ماهی دارد. کیفیت آب را نمی توان با قطعیت بر اساس ظاهر آن قضاوت کرد.آب حاوی نمک و املاح محلول در آب است که برخی از آنها برای بقای ماهی مفید و ضروری هستند و برخی دیگر برای زندگی ماهی خطرناک هستند. ماهی‌ها می‌توانند خود را با آب‌هایی با شرایط کمتر از ایده‌آل سازگار کنند، اما ممکن است طولانی مدت زنده نمانند یا تولیدمثل را متوقف کنند.

بنابراین، مهمترین وظیفه به عنوان یک نگهدارنده ماهی، نظارت و کنترل کیفیت آب آکواریوم خود است. متأسفانه، تا زمانی که آب آکواریوم خود را آزمایش نکنیم، نمی توانیم کیفیت و میزان نمک آن را تعیین کنیم. تست و تست آب آکواریوم یک آزمایش سریع و ارزان است که با کمک کیت تست آب آکواریوم قابل انجام است. آزمایش های انجام شده برای اندازه گیری آب آکواریوم شامل موارد زیر است:

اندازه گیری محتوای آمونیاک: حد صفر

اندازه گیری محتوای نیتریت: حد صفر

اندازه گیری سطح نیترات: حد مجاز 10 ppm یا کمتر است

اندازه گیری سطح فسفات: حد زیر 0.05 ppm

علاوه بر موارد فوق، سه پارامتر کیفیت آب آکواریوم شامل اسیدیته، سختی کربناته و سختی کل نیز باید مورد آزمایش قرار گیرد.
پس از تست منبع آب، اگر برخی پارامترها از حد مجاز فراتر رفت، نگران نباشید، در این صورت می توان از برخی محصولات برای بهبود کیفیت آب استفاده کرد.به عنوان مثال، از Purigen می توان برای حذف آمونیاک استفاده کرد یا از بافرهای قلیایی می توان برای افزایش سختی کربنات استفاده کرد. قبل از استفاده از هر منبع آبی در آکواریوم خود باید آن را آماده کرده و شرایط مناسبی برای ماهی فراهم کرد. نتایج آزمایش ما را راهنمایی می کند که چگونه آب را سالم کنیم یا اینکه آیا باید منبع آب دیگری را انتخاب کنیم. مهمترین عامل در سلامت ماهی شما کیفیت آب آکواریوم شماست، بنابراین انتخاب منبع آب مناسب و مدیریت صحیح آن بسیار مهم است.

استفاده از آب معدنی برای ماهی قرمز

تفاوت آب آکواریوم با آب معدنی

آب لوله کشی یا آب لوله کشی رایج ترین و در دسترس ترین منبع آبی است که می توان از آن در آکواریوم های آب شیرین استفاده کرد. آب لوله کشی یک منبع ارزان و در دسترس آب آکواریوم است. کیفیت آب لوله کشی در مناطق مختلف متفاوت است، اگر از کیفیت آب لوله کشی منطقه خود مطمئن نیستید، می توانید از فروشگاه ماهی های زینتی منطقه خود راهنمایی بگیرید. از آنجایی که آنها سال هاست از این منبع آب استفاده می کنند، قطعا می توانند توصیه های مفیدی به شما بدهند.قبل از استفاده از آب لوله کشی برای آکواریوم، باید از نظر سختی کربنات، سختی کل، نیترات ها و pH آزمایش شود تا از کیفیت آب اطمینان حاصل شود.

آیا استفاده از آب لوله کشی در آکواریوم بی خطر است؟

آب لوله کشی در دسترس ترین منبع آب برای آکواریوم ها است و تنها کاری که قبل از استفاده باید انجام شود کلر زدایی آب است. کلر یا کلرامین به آب لوله کشی اضافه می شود تا باکتری ها و عوامل بیماری زا را ضدعفونی و از بین ببرد. ضدعفونی کننده ها باکتری ها و سایر میکروب ها را از بین می برند. وجود کلر در آب برای ماهی ها مشکل ساز است. آکواریوم ها حاوی میکروارگانیسم های مفیدی هستند که برای بقا و سلامت ماهی مفید هستند. آب کلردار این میکروارگانیسم ها را از بین می برد. بنابراین، قبل از استفاده از آب لوله کشی در آکواریوم، باید کلر موجود را با افزودن مواد حذف کلر حذف کرد، یا با گذاشتن آب در مخزن به مدت 24 ساعت برای حذف کلر.

آب تصفیه شده با اسمز معکوس

دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس یکی از منابع آبی هستند که ما به دنبال آن هستیم. آب تصفیه شده اسمز معکوس آبی است که از غشایی با منافذ بسیار ریز عبور داده می شود تا نمک ها و آلاینده ها را جدا کرده و از بین ببرد.غشای سیستم RO به دلیل منافذ بسیار کوچکی که دارد اجازه عبور باکتری ها و نمک های موجود در آب را نمی دهد و تا 90-99 درصد آلودگی آب را به طور کامل از بین می برد. سیستم های اسمز معکوس در جداسازی نمک ها و آلاینده های آب بسیار موثر بوده و می توانند تمامی املاح مفید و مضر آب را تا حد زیادی حذف کنند.

برخی از نمک های حذف شده توسط سیستم های اسمز معکوس برای سلامت و بقای ماهی حیاتی است. بنابراین اگر بخواهیم از آب تصفیه شده اسمز معکوس RO در آکواریوم استفاده کنیم، باید مواد معدنی مورد نیاز برای زندگی و رشد ماهی را به آب اضافه کنیم.

در نتیجه

در این مقاله به شرح برخی از منابع آبی مورد استفاده در آکواریوم ها و ویژگی های آنها می پردازیم که هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند. توجه به این نکته ضروری است که اگر هر منبع آبی را برای آکواریوم خود انتخاب می کنید، آزمایش مهم ترین و ضروری ترین مرحله ای است که قبل از مصرف باید انجام شود. با توجه به نکاتی که گفته شد گاها آب معدنی بهتر است پس همین حالا خرید آنلاین آب را برای ماهی قرمزتان انجام دهید. کیفیت آب مهمترین عامل در بقا یا تلف شدن ماهی است. و انتخاب منبع آب مناسب حفظ کیفیت آب را آسان تر می کند.

دکمه بازگشت به بالا