مطالب میجیک

استرس با بروز مشکلات باروری در زنان مرتبط است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از ساینس روزانهصرفه جویی در پتانسیل تولید تخمدان پسندیدن بر اساس تعداد و کیفیت تخمک در دو تخمدان ماده باقی می ماند. یک زن با تعداد محدودی تخمک متولد می شود و بدن او نمی تواند بیشتر تولید کند. کاهش ذخیره تخمدان از دست دادن پتانسیل تولید مثل طبیعی در تخمدان ها به دلیل تعداد کم یا کیفیت تخمک های باقی مانده است.

دکتر”ونیان شیء»، سرپرست تیم تحقیقاتی دانشگاه شیان جیائو انبر چین گفت: «ما اثرات استرس بر ذخیره تخمدان را با استفاده از مدل جیغ زدن در موش ها بررسی کردیم. و ما متوجه شدیم که در موش‌های ماده که تحت تأثیر جیغ قرار گرفته‌اند، ذخیره تخمدان کاهش یافته و باروری کاهش یافته است.»

محققان از یک مدل جیغ برای بررسی اثرات استرس بر ذخیره تخمدان در موش های ماده استفاده کردند. آنها موش‌های ماده را به مدت 3 هفته در معرض فریاد کشیدن قرار دادند که بر هورمون‌های جنسی، مقدار و کیفیت تخمک‌ها و توانایی آنها برای باردار شدن و باردار شدن پس از جفت‌گیری تأثیر گذاشت. گیر دلوکن.

او متوجه شد که جیغ زدن باعث کاهش سطح استروژن و هورمون می شود ضد مولرین این در موش ها رخ می دهد. استروژن هورمونی است که نقش مهمی در رشد و تولید مثل دارد و یک هورمون است ضد تومور اینها هورمون هایی هستند که توسط تخمدان ها تولید می شوند و به تشکیل اندام های تولید مثل کمک می کنند. فریاد زدن کمیت و کیفیت تخمک زنان را کاهش می دهد.

شی گفت: «طبق این یافته‌ها، استرس ممکن است با کاهش ذخیره تخمدان مرتبط باشد. “تعیین رابطه بین استرس مزمن و ذخیره تخمدان مهم است زیرا می تواند بینش های مهمی در مورد اینکه چرا ذخیره تخمدان کاهش می یابد ارائه دهد.”

دکمه بازگشت به بالا