استاد بزرگ شطرنج زنان‌: با مربی شخصی کار می‌کنم

امیدوارم بیشتر به شطرنج توجه شود/مربی تیم ملی نداریم

بانوی استاد بزرگ شطرنج ایران گفت: مسابقات قهرمانی آسیا بسیار سخت است و امیدوارم بتوانم بهترین نتایج را بگیرم.

مبینا علی نسب در گفت وگو با میجیک، درباره حضورش در مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان اظهار کرد: رقابت های آسیایی همیشه بسیار سخت است. چین و هند حتی در مسابقات جهانی قهرمانان اصلی هستند. بنابراین سطح مسابقات قهرمانی آسیا بالاست. من در حال حاضر در رده ششم هستم و تمام تلاشم را می کنم تا بهترین نتایج را در این مسابقات کسب کنم.

بانوی استاد بزرگ شطرنج ایران گفت: من و ملیکا محمدی در بخش بانوان و امیررضا پوراقبالا و بردیا دانشور در مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان در بخش مردان حضور خواهند داشت. امیدواریم در هر دو بخش بهترین نتایج را کسب کنیم.

وی در خصوص حضور در جام جهانی باکو و کسب سهمیه مستقیم جام جهانی گفت: به دلیل اینکه سال گذشته در مسابقات المپیک در گروه B مقام سوم را کسب کردیم و جزء 100 تیم برتر قرار گرفتیم، امتیاز ویژه ای از فیده پس با این امتیاز سهمیه جام جهانی فوری گرفتم. میترا اصغرزاده نیز با قهرمانی در منطقه غرب آسیا راهی جام جهانی شد و خوشحالم که دو دختر به جام جهانی راه یافتند.

علی نسب به حضور خود در بازی های آسیایی هانگژو اشاره کرد و درباره کسب مدال در این مسابقات گفت: اکنون در رقابت هستم و پس از قهرمانی در جام ملت های آسیا و جام جهانی به بازی های آسیایی هانگزو خواهم رفت. در هانگژو همه ما تمام تلاش خود را می کنیم تا بهترین نتایج را به دست آوریم و نتایج خوبی را برای کشورمان به دست آوریم.

وی درباره سطح مسابقات منطقه غرب آسیا گفت: مسابقاتی که ایران برگزار می کند خوب است. سطح شطرنج بانوان در حال بالا رفتن است و خوشحالم که یک عنوان استاد بین المللی در این مسابقات کسب شد. کسب این هنجار کار ساده ای نیست و حداقل به سه مسابقه نیاز دارد. به هر حال خوشحالم که این نمره را گرفتم.

این استاد بزرگ شطرنج بانوان در پایان درباره آغاز اردوی تیم ملی و جذب مربیان خارجی گفت: من خودم با مربی شخصی کار می کنم و راستش را بخواهید نمی دانم چه اتفاقی می افتد. اما اردو پس از این مسابقات منطقه آغاز خواهد شد. غرب آسیا برای شروع.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا