برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

استابلایزر لبنیات چیست؟

تثبیت کننده های شیر، افزودنی های غذایی هستند که برای به دست آوردن بالاترین کیفیت محصولات شیر ​​استفاده می شوند. تثبیت کننده های شیر امروزه بسیار مهم هستند و فرصت های زیادی برای آنها در بازارهای خرده فروشی، خدمات غذایی و صنعتی وجود دارد.

امروزه انواع تثبیت کننده های غذایی در بازار وجود دارد، اما به طور کلی تثبیت کننده های پودری شکل ایده آلی هستند. آنها به راحتی با سایر مواد پودری مخلوط می شوند و به راحتی پخش می شوند و به صورت پودر حل می شوند. استفاده از محصولات غیر پودری دشوارتر است زیرا اغلب نیاز به ذوب یا پیش مخلوط شدن دارند و اگر نقطه ذوب ماده از دمای فرآیند بالاتر باشد نمی توان از آنها استفاده کرد.

قیمت خرید و فروش استابلایزر لبنیات بسته به نوع آنها متفاوت است و در انواع مختلف برای کاربردهای مختلف در بازار موجود می باشد. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با مجله پیشگامان شیمی همراه باشید.

دلایل استفاده از تثبیت کننده های شیر چیست؟

دلایل زیادی برای این مشکل وجود دارد اولین دلیل این است که تولیدکنندگانی که به دنبال نوآوری در محصول هستند همیشه به دنبال راه هایی برای بهبود کیفیت محصولات خود هستند. تثبیت کننده ها به تولیدکنندگان اجازه می دهند تا فرمول خاصی را برای قیمت تعیین کنند زیرا تثبیت کننده ها می توانند آب را به مواد خاصی متصل کرده و جایگزین مواد گران قیمت تر شوند.

صرف نظر از نوع شیر، استفاده از تثبیت کننده ها یک عنصر زیبایی شناختی است که ظاهر بهتری به محصول جدید می دهد و مصرف کنندگان را به خرید محصول ترغیب می کند.

امروزه نقطه اصلی فروش ، خرید استابلایزر خوراکی و تمام محصولات غذایی بافت و حس دهان است و ماندگاری یکی از نقاط اصلی فروش محصولات لبنی است. حامیان می توانند به تولیدکنندگان در بهبود محصولات خود در سه زمینه کمک کنند. لبنیات باید تازه نگهداری شوند و زمانی که صاف و ذوب می شوند بهتر است.

در واقع تثبیت کننده ها عمر مفید محصول را افزایش داده و کیفیت محصول را بهبود می بخشند. مهمتر از همه، تثبیت کننده ها می توانند بر طعم محصول در دهان تأثیر بگذارند و این تأثیر بسزایی در پذیرش مصرف کننده دارد. آنها همچنین ممکن است حاوی تقویت کننده های تغذیه ای مانند فیبر اضافی، اسیدهای چرب امگا 3 و آنتی اکسیدان هایی باشند که فواید سلامتی زیادی دارند.

تثبیت کننده های شیر چگونه کار می کنند؟

انتخاب تثبیت کننده بسته به نوع محصول متفاوت است. به عنوان مثال، از تثبیت کننده های ماست برای بهبود قوام و بافت استفاده می شود. فرمول پایه را می توان ثابت کرد و تثبیت کننده می تواند بافت را بهبود بخشد.

عملکرد تثبیت کننده به نوع تثبیت کننده، سطح کاربرد و هم افزایی با عوامل دیگر بستگی دارد. حلالیت تثبیت کننده نقش مهمی در عملکرد آن دارد. برخی از افزودنی های تثبیت کننده مانند کاراگینان و آلژینات می توانند بر اساس قوام و ویسکوزیته پایداری ایجاد کنند.

کاراگینان با پروتئین ها تعامل می کند تا ماتریکس تثبیت کننده مایعات و ژل ها را فراهم کند. همچنین ممکن است با سایر هیدروکلوئیدهای محلول در تعامل باشد. آلژینات با خاصیت ویسکوزیون کنندگی خود با کلسیم برهمکنش می کند و ماتریکسی برای تثبیت فراهم می کند. تثبیت کننده های نامحلول، مانند ژل های سلولز، با تعلیق مواد جامد، کنترل رشد کریستال یخ و حفظ ساختار سلول های هوا در محصولات لبنی، ثبات را به روش های مختلفی فراهم می کنند.

مزایای استفاده از تثبیت کننده شیر

استفاده از تثبیت کننده از دور ریختن و فاسد شدن مواد غذایی به دلیل ظاهر نامناسب و طعم نامطبوع جلوگیری می کند. ساختار شیر را با اتصال به آب حفظ می کند و به عنوان مثال در شیر کاکائو از جدا شدن کاکائو از شیر جلوگیری می کند.

تثبیت کننده های لبنی پلی ساکاریدهایی مانند صمغ، الیاف و نشاسته یا پروتئین هایی مانند آب پنیر و ژلاتین هستند. وجود گروه های هیدروکسیل (-OH) می تواند میل ترکیبی برای اتصال مولکول های آب را افزایش داده و آنها را به ترکیبات آبدوست تبدیل کند. با این کار، پراکندگی مطلوبی در محصول به نام هیدروکلوئید ایجاد می کنند. مخلوطی از هیدروکلوئیدها اغلب برای دستیابی به پایداری بهتر در محصولات لبنی استفاده می شود.

دکمه بازگشت به بالا