مطالب میجیک

اسامی دختران وزنه‌بردار اعزامی به قهرمانی آسیا

وزنه برداران دختر پس از ثبت رکورد به مسابقات قهرمانی آسیا در بحرین اعزام شدند.

به گزارش میجیک، مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا از 6 تا 16 مهرماه (14 تا 24 آنلاین) در منامه بحرین برگزار می شود. برای تعیین تعداد اعزامی ها در رده بانوان رکورد زد و اکنون هفت نفر در تیم ملی حضور دارند. البته فوق سنگین وزنه بردار ایران دچار مصدومیت شد و در صورت بهبودی به مسابقات اعزام می شود.

اسامی وزنه برداران به شرح زیر است:

59 کیلوگرم: پوپک باسامی

64 کیلوگرم: فاطمه کشاورز

71 کیلوگرم: فروغ یونس و الهه زراقی

76 کیلوگرم: ابریشم ارجمندخواه

81 کیلوگرم: الهام حسینی

87+ کیلوگرم: فاطمه یوسفی

* رکورد رضایت بخش است

کوروش باقری در گفت وگو با میجیک، درباره رکورد وزنه برداری بانوان و وضعیت تیم ملی اظهار کرد: رکورد راضی کننده است. البته فاطمه یوسفی مصدومیت هایی دارد و باید به او زمان بدهیم و وقتی بیاید به تیم می آید. افراد دیگر هم خوب هستند. غزل و غزاله حسینی با وجود سن کم وزن خوبی دارند اما نسبت به بزرگسالان شرایط اعزام را ندارند. برنامه این است که پس از بازگشت از مسابقه، در کمپ بعدی در کنار دیگران باشد.

باقری در پاسخ به این سوال که رکورد یک وزنه بردار چقدر به مدال در مسابقات قهرمانی آسیا نزدیک است؟ گفت: امیدواریم. وزنی که در تنظیم رکورد انجام می دهد بد نیست. آنها بهتر از بازی های کشورهای اسلامی هستند. البته تغییرات وزنی را هم تجربه کردیم، مثلا پوپک بسامی از ۵۵ به ۵۹ کیلوگرم، فروغ یونسی از ۶۴ به ۷۱ کیلوگرم و فاطمه کشاورز از ۵۹ به ۶۴ کیلوگرم.

آیا آنها از این حرف می زنند که وزنه برداران زن رکوردهای خود را در بازی های کشورهای اسلامی بهبود بخشیده اند یا خیر؟ وی تاکید کرد: برخی دارند اما برخی ندارند. در هر صورت، ما تقریباً به سه ماه رسیده ایم، حتی اگر این سه ماه هنوز تمام نشده باشد. یک سال بعد، تیم یک دست تر شد. قبلاً هم گفتم که بعد از 18 ماه گذشته افراد کمپ فاصله قابل توجهی با یکدیگر پیدا کردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا