مطالب میجیک

از گلایه ابتکار تا موج سواری سیاسی با پیکر دختربچه ۱۷ ماهه – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، طی چند روز گذشته اخبار مربوط به فوت یک دختر 17 ماهه به دلیل سو abuse استفاده پدرش در رسانه ها منتشر شد.

در پی انتشار این خبر ، معصومه ابتکار ، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در پاسخ به این خبر در توئیتی نوشت: از عدالت سامستین به سرعت و با قاطعیت در مورد صاحب جرم تحقیق کرد نام پدرش بسیار بد مجازات شد

وی افزود: “برای دومین بار ، من از مجلس خواستم قانونی را برای محافظت از كرامت و محافظت از زنان در برابر خشونت تصویب كند ، كه به مدت 106 روز به پارلمان ارسال شد ؛ اما هنوز اعلام نشده است.

پس از انتشار این توئیت با ابتکار عمل و اظهار نظر در مورد تصویب لایحه “حفظ کرامت زنان” ، فاطمه قاسم پور ، رئیس فراکسیون زنان مجلس نیز با انتشار توئیتی به ابتکار عمل پاسخ داد.

قاسم پور در این پست توئیتری خود نوشت: خانم ابتکار فراموش كرد كه لایحه كرامت زنان چندین سال در دولت وی تصویب شد و اخیراً پس از تلاش های جدی نمایندگان به مجلس رسید

وی گفت: “اما مسئله فقط نبود قانون نیست.” قوانین مربوط به حمایت از کودکان وجود دارد. مسئله سیاسی شدن واقعه این اجتماعی است برای موج سواری سیاسی از بدن یک کودک 17 ماهه عبور نمی کنید.

پیش از این ، ابتکار در مصاحبه با خبرنگار آنلاین ، در مورد وضعیت آخرین لایحه “حفاظت از حمایت ، عزت و امنیت زنان از خشونت” اظهار داشت: این لایحه در تاریخ 15 ژانویه سال جاری توسط دولت به دولت ارائه شد و ما هنوز منتظرم. تا مجلس بتواند سریعاً این کار را انجام دهد.

وی در پاسخ به این س ofال که آیا ماده لایحه اولیه ، یعنی لایحه “تأمین امنیت زنان در برابر خشونت” نیز در این لایحه جدید گنجانده شده است ، گفت: بله ، به طور کلی لایحه قبلی در مجلس به مجلس ارائه شده است صورتحساب در واقع ، بیشتر این لوایح شامل لوایحی مشابه است که توسط قوه قضاییه رد شد.

این ابتکار تأکید می کند که در لایحه فعلی “محافظت از حیثیت ، وقار و امنیت زنان در برابر خشونت” فقط چند اصلاحیه وجود دارد ، که همچنین لازم است. نکته مهم این است که سرانجام بین دولت و قوه قضائیه در مورد این لایحه اتفاق نظر وجود دارد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: این توافق نامه بین دولت و قوه قضائیه منجر به تصویب سریع این لایحه در مجلس می شود و امیدواریم نمایندگان آن را بررسی کنند.

داستان لایحه ای برای حمایت از زنان از دولت تا مجلس

به گزارش آنلاین ، لایحه حمایت از کرامت و حمایت از زنان ، پس از آشفتگی زیاد در دستگاه ، سرانجام در سپتامبر سال 1998 توسط دستگاه قضایی به دولت ارائه شد.

پس از طی مراحل ، دولت مجبور شد لایحه را برای تصویب به پارلمان بفرستد ، اما این لایحه پس از مدتها انتظار در 15 ژانویه 1999 به پارلمان ارسال شد.

لایحه حمایت از زنان بیش از یک سال و چهار ماه منتظر مانده تا نمایندگان زن به مجلس برسانند و در این مدت نمایندگان مجلس ، به ویژه اعضای فراکسیون های زنان ، بارها خواستار ارسال این لایحه به مجلس شده اند.

وی به دلیل طولانی بودن زمان ارائه این لایحه به نمایندگان زن ، ضمن یادآوری نمایندگان زن و تعیین زمان ویژه برای ارائه لایحه ، وی اعلام کرد که تاخیر نمایندگان زن از دوره تعیین شده وجود دارد ، این لایحه در مجلس ارائه می شود بررسی خواهد کرد

به گفته اعضای فراکسیون زنان ، این لایحه اکنون پس از ارائه لایحه حمایت از حیثیت زنان به مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است.

دکمه بازگشت به بالا